ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
למרות העלייה במחירים

זינוק בישראל: שיא במכירת דירות חדשות

לפי נתוני 'דן אנד ברדסטריט', נרשם שיא במכירת דירות חדשות בישראל במהלך השנה האחרונה | זינוק של 35% בהשוואה ל-2020 | החברה מסבירה: מדובר בבהלה לדיור

זינוק בישראל: שיא במכירת דירות חדשות
אילוסטרציה צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

דן אנד ברדסטריט בדקו ומצאו כי חל זינוק ברכישת דיור חדשות במדינת ישראל ברוב השנה האזרחית הנוכחית מזו של שנה שעברה. כך דווח בעיתון "ישראל היום".

על פי הנתונים, נמכרו כ-44,000 דירות חדשות במהלך 10 החודשים הראשונים של שנת 2021. מדובר בזינוק של 35% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2020. בדן אנד ברדסטריט מסבירים כי מדובר בבהלת דיור משני הצדדים.

הוראת בנק ישראל, המאפשרת לתמהיל המשכנתא של רוכשי הדירות להתבסס על שני־שלישים רכיב הפריים, הזול יותר בטווח הקצר, כל עוד מתקיימת במשק סביבת ריבית נמוכה, נכנסה בתחילת השנה מה שגרם לשיא ברכישת דירות בתוך חודשים בודדים.

מבחינת ההיצע, רשות מקרקעי ישראל חזרה לקצב שיווק קרקעות גבוה במהלך המחצית האחרונה של שנת 2021, אך עדיין ישנם פערי עיתוי עד להתחלות הבנייה על קרקעות אלה ועד למימושן.

אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט, אמרה: "ניתן לצפות להמשך פעילות ענפה גם בחודשים הבאים. הביקוש לדיור צפוי להישאר גבוה, אך לפחות בקרב פלח המשקיעים הוא צפוי להתמתן במידה מסוימת, על רקע העלאת מס הרכישה. יהיה מעניין לעקוב אחר צעדי הממשלה לשיפור תנאי הוודאות עבור השחקנים הפעילים בענף, וכדי שההיצע יצמצם את פער הביקושים שנוצר במרוצת השנים".

עסקאות נדל"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד