כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שכיח למדי

זהו התסמין הבולט בקרב מאושפזי האומיקרון

הפרופ' דרור מבורך מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים הדסה מספר היום כי הוא מזהה תסמין בולט בקרב המאושפזים לאומיקרון - כאב גרון | בנוסף, שיתף מבורך על קושי שנתקל מול אחד המטופלים 

זהו התסמין הבולט בקרב מאושפזי האומיקרון
מחלקת קורונה ב'הדסה' צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יממה לאחר שפתח מחדש את מחלקת הקורונה, מעדכן היום (שלישי) מנהל המחלקה ב'הדסה', הפרופ' דרור מבורך כי בין המתאשפזים היו לראשונה חולי הווריאנט החדש 'אומיקרון'. 

"סופסוף ראינו אומיקרונים" פרסם מבורך ברשת וכתב, "מה לעשות יש גם סקרנות רפואית בסיסית", נימק את ההתלהבות המפתיעה. לדבריו של הפרופ', הוא מזהה תסמין בולט בקרב החולים בווריאנט החדש של "יותר כאבים בגרון". 

עוד הוא הוסיף כי לעת עתה לא זוהו החולים המאושפזים אצלו עם מחלה דרמטית לאחר הידבקות בווריאנט, אך ציין כי "יהיו גם יותר קשים". בנוסף אמר כי ישנם יותר מאושפזים מחוסנים ביחס לגל הקודם, והרגיע מפני הווריאנט: "לא להיבהל עוד חודשיים אנחנו אחרי". 

כמו כן, שיתף היום מבורך על ההתנהלות השונה כאשר המטופל שלו הוא רופא: "הבוקר הגיע גם קולגה רופא להתאשפז. מטפלים בכולם ללא שוני אבל קצת משהו אחר כמתאשפז משהו שאתה מכיר. עושים הערכת בוקר מהירה ועובדים", אמר. 

כאמור, אמש פתחו בבית החולים הדסה את מחלקת הקורונה מחדש לאחר כחודשיים, זאת בעקבות העלייה במספר חולי הקורונה המאושפזים בשבועות האחרונים. מיד עם פתיחתה אמש רוכזו בה כ-7 חולי קורונה, בהם אחד במצב קריטי ו-3 במצב קשה. על פי ביה"ח גילאי החולים נעים בין 40 ל-88. 

אומיקרון דרור מבורך קורונה הדסה עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד