י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ויכוח סוער

ההקלטות נחשפות - בנט להורוביץ: "סיימת, או שיש עוד הערות?"

ויכוח סוער פרץ בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין שר הבריאות ניצן הורוביץ, במהלך דיון על הבדיקות המהירות. הורוביץ לבנט: "אתה לפעמים נכנס לפרטים שהם לא נחוצים". בנט: "סיימת, או שיש עוד הערות?". הציטוטים המלאים

ההקלטות נחשפות - בנט להורוביץ: "סיימת, או שיש עוד הערות?"
בנט והורוביץ צילום: MOTI MILROD/POOL

ויכוח סוער פרץ היום (שלישי) בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין שר הבריאות ניצן הורוביץ, במהלך דיון של קבינט הקורונה, על דרכי ההתמודדות מול התפשטות נגיף הקורונה.

השניים התווכחו על הבדיקות המהירות, ובהקלטות מתוך הדיון נשמע הורוביץ מאבד סבלנות לנוכח השאלות של בנט.

בנט: "כמה (בדיקות) אנחנו מסוגלים לעשות עם תשובה יחסית מהירה? אז זה לא יהיה 170 אלף, בוא נגיד מה, 120 אלף?".

הורוביץ: "קשה לדעת ולנקוב במספר מדויק. קשה לדעת. בסדר, אז אני אגיד לך 140, מה זה יעזור שנגיד? נגיד אז מספר, מה זה משנה? זה קשה לדעת את זה".

בנט: "אני לא מבין על מה אתה...".

הורוביץ: "לא, כי אתה לפעמים נכנס לפרטים שהם לא נחוצים. מה זה 'משימה?' לפי מה שיהיה, נראה, עושים מאמץ לעשות כמה שיותר מהר. מה זה יעזור שנגיד מספר?".

בנט: "אני רוצה ירידה בפרטים, אולי זה לא טוב, אולי יש כאלה שמעדיפים להישאר בגובה השמיים, זו דרכי".

הורוביץ: "אפשר לעשות את זה גם עם משרדים אחרים, לא רק עם משרד הבריאות".

בנט: "בסדר. אוקיי. סיימת? או שיש עוד הערות על ה..?".

הורוביץ: "יהיו לי הערות בהמשך".

בנט: "אוקיי".

בדיון עלה גם נושא הבידודים הביתיים. בהקלטות שפורסמו ב'חדשות 12' נשמע שר הבריאות הורוביץ מתייחס לקושי של המגזר החרדי להתמודד עם הבידוד הביתי.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: "במגזרים החרדי, הערבי ובמעמד סוציו-אקונומי נמוך, יש הרגשה שברגע שאנחנו מחייבים בידוד לכל בני המשפחה (בגלל מאומת אחד בבית), זו משמעות גדולה מאוד למשפחה שיכולה גם להימשך יותר זמן...".

הורוביץ: "אנחנו לא יכולים לעשות את זה כי זה פשוט, זה לא מידתי בעיניי (באופן) גורף. למשפחות גדולות זה בכלל בעייתי ביותר, אם אנחנו מסתכלים על המגזר החרדי למשל או אצל הערבים. אני גם לא חושב שזה יעבוד וזה בבחינת גזירה שאני לא חושב שהציבור יכול לעמוד בה - בידוד של כל בני הבית".

בתוך כך, בנושא החינוך התקבלו החלטות: גם להתחיל במבצע חיסונים מלא, לשקול יום חופש להורים כדי שיוכלו ללוות את הילדים להתחסן, אבל גם לבטל את השליחה האוטומטית של תלמידים ל'זום' בערים אדומות במידה אחוזי ההתחסנות בכיתות שם לא מספיק גבוהים.

שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, אמרה: "אף אחד פה לא רוצה לסכן את הילדים, כולנו רוצים להפך, אנחנו נלחמים בשביל הבריאות שלהם ובשביל להגן עליהם. אבל הבריאות שלהם וההגנה עליהם היא גם מערכת החינוך. אתם יודעים, זה המנדט שלי לראות איך אני משאירה אותם ביציבות בתוך המערכת ושומרת עליהם מכל מה שקורה להם.. אנחנו פה בהתגייסות מלאה באמת בכל הנושא של החיסונים אבל אנחנו חייבים גם להיות מגויסים להגנה על הילדים בתוך המערכת. לשלוח את הילדים לזום, כולל את הילדים הצעירים, זה אירוע שהוא באמת מעמיק את הנזק, מעמיק את הפערים, ואנחנו צריכים רגע להתייחס אליו בהמון המון זהירות.. הסיפור, ראש הממשלה, של לשלוח ילדים ל'זום', הופך לי את הבטן. הופך לי את הבטן, כי אנחנו רואים מה קורה בתוך המערכת ובאיזו גזרה נוספת אנחנו צריכים להתמודד".

נפתלי בנט ניצן הורוביץ יפעת שאשא ביטון קורונה בידוד בדיקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד