כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תגיע עד בית המאומתים

התרופה לקורונה בדרך: מי יהיו זכאיים ראשונים?

מאומתים מבוגרים ומאומתים בעלי מחלות רקע - יהיו ככל הנראה האוכלוסיות הראשונות שיקבלו את התרופה החדשה שעתידה לנחות בימים הקרובים בישראל | כזכור, מנתוני המחקר שביצעו בפייזר עולה כי התרופה מפחיתה ב-89% אשפוז ותמותה בקרב החולים 

התרופה לקורונה בדרך: מי יהיו זכאיים ראשונים?
בית החולים סורוקה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

משלוח ראשון של התרופה החדשה שפיתחה פייזר 'פאקסלוביד' כנגד הקורונה, צפוי להגיע במהלך הימים הקרובים ועשוי להספיק ל-20 אלף מטופלים ראשוניים. במשרד הבריאות נערכים וקבעו תחילה כי הראשונים שיזכו לקבל את גלולות התרופה הם מאומתים מבוגרים ובעלי מחלות רקע, ללא הבדל בין מחוסנים ללא. 

בנוסף, יקיים המשרד ביום חמישי מפגש עם הצוותים הרפואיים בו הם יודרכו כיצד ראוי להשתמש בתרופה החדשה. קופות החולים צפויים לשלוח את הצוותים הרפואיים מטעמם אל בתי המאומתים ע"מ להעניק להם את התרופה - דבר שיקרה ככל הנראה החל מהשבוע הבא. כך דווח ב'כאן 11'. 

כזכור, התרופה פאקסלוביד (Paxlovid) שזכתה לאישור חירום של משרד הבריאות העלתה בנתוני המחקר אודות השפעתה כי היא מפחיתה את הסיכון היחסי לתחלואה קשה, אשפוז ותמותה ב-89%, אצל חולים שטופלו בתוך 3 ימים מתחילת התסמינים. 

מוקדם יותר היום קיים ראש הממשלה נפתלי בנט תדרוך עיתונאים בו אמר כי משלוח ראשון של התרופה צפוי לנחות כבר מחר, אך על פי הפרסום הערב מסתמן כי חלים עיכובים כלשהם והמשלוח צפוי להגיע ארצה מינימום בעוד יומיים.

כך או כך, מסתמן כאמור כי הטיפול בחולים המאומתים לקורונה על שלל הזנים עם התרופה החדשה עשוי - להתחיל בשבוע הבא.

קורונה משרד הבריאות קופות החולים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד