א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
פגישה חריגה תחת צנזורה

בביתו של שר הביטחון: גנץ נפגש עם אבו מאזן בראש העין

הותר לפרסום כי שר הביטחון, בני גנץ, נפגש הערב בביתו בראש העין עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | הפגישה עסקה בתיאום הביטחוני והשמירה על היציבות ברקע גל הפיגועים

בביתו של שר הביטחון: גנץ נפגש עם אבו מאזן בראש העין
אבו מאזן/בני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ נפגש מוקדם יותר הערב (שלישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. כך הותר לפרסום. מחשכת שר הביטחון נמסר כי השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. מדובר בפגישה ראשונה של יו"ר הרשות בשטח מדינת ישראל מאז שנת 2010. הפגישה נערכה ברקע גל פיגועי הטרור בשטח ישראל במהלך השבועות האחרונים.

בלשכתו של גנץ ציינו כי שר הביטחון, עדכן את יו"ר הרשות הפלסטינית, כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתם הקודמת. "שר הביטחון הדגיש את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני והשמירה על היציבות הביטחונית, ומניעת טרור ואלימות", נאמר בהודעה.

בפעם הקודמת היה זה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאירח הלילה את שר הביטחון לפגישה מדינית שהתקיימה בעיר רמאללה, בירת הרשות. בפגישה הייתה ראשונה מזה שנים ארוכות בין שני בכירים ישראלים.

הפעם האחרונה שהתקיימה פגישה דומה קודם לכן, הייתה בשנת 2013, אז נפגש נשיא המדינה דאז שמעון פרס עם יו"ר הרשות הפלסטינית לפגישת צד. קודם לכן, בפעם האחרונה נרשמה פגישה דומה בשנת 2010. מאז קיים נתק כמעט מוחלט בין ישראל לרשות, פרט לתיאום הביטחוני המהווה אינטרס לשני הצדדים.

בשמאל מיהרו לברך את הפגישה החריגה הערב, ובימין כמובן תקפו בחריפות. "ברכות לשר הביטחון גנץ על הפגישה עם הנשיא הפלסטיני עבאס", כתב חבר הכנסת ממרצ מוסי רז. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב: "עשר שנים שהימין הצליח להפוך את אבו-מאזן ללא רלוונטי ולרפסונה נון-גרטה בעולם ולהוריד מסדר היום את שיח חלוקת הארץ והקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל. ואז באו בנט וממשלת השמאל שלו והחזירו את אוסלו אל השולחן ואת אבו-מאזן למרכז הבמה. עשר מעלות ימינה אומרים לכם".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "הממשלה הישראלית-פלסטינית של בנט מחזירה את אבו מאזן והפלסטינים לסדר היום. ויתורים מסוכנים לביטחון ישראל הם רק עניין של זמן. ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל".

בני גנץ אבו מאזן ראש העין הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד