כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האיום והסערה

ב'ישראל ביתנו' דורשים לפטר את הרה"ר לאו: "חציית קו אדום"

במפלגת 'ישראל ביתנו' קוראים לשר כהנא לפטר את הרב הראשי לישראל מתפקידו ולהעמידו לדין, בתגובה למכתב האיום ששיגר לרה"מ כי ישתק את מערך הגיורים | השר כהנא: "קורא לרב להמשיך בהדברות כדי להגיע להסכמות" | ח"כ גפני: "עמידתו הנחרצת של הרה"ר מונעת פגיעה קשה"

ב'ישראל ביתנו' דורשים לפטר את הרה"ר לאו: "חציית קו אדום"
הרב דוד לאו צילום: ישי ירושלמי

במערכת הפוליטית מגיבים למכתבו של הרב הראשי לישראל, הג"ר דוד לאו, לראש הממשלה נפתלי בנט, בו איים כי לא יחתום על תעודות גיור, אם יודח ראש מערך הגיור, כפי שמבקש השר כהנא.

השר לשירותי דת, מתן כהנא, גינה את תוכן המכתב ששוגר לבנט ואמר: "כואב ומצר על כוונתו של הרב הראשי להפסיק את הגיור בישראל רק בשל אי הארכת כהונה של פקיד. המהלך יפגע בעולים מאתיופיה, בחיילים המבקשים להתגייר ובאלפי מתגיירים נוספים".

כהנא הוסיף: "אני קורא לרב הראשי לחזור בו מכוונתו לעצור את הגיור בישראל ולהמשיך בהדברות כדי להגיע להסכמות לטובת גיור ממלכתי והלכתי".

במפלגת 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן הגיבו בקריאה לפטר את הרב, ולהעמידו לדין משמעתי: "‏הניסיון להפוך את המתגיירים לבני ערובה של הממסד החרדי שהשתלט על הרבנות הראשית, כמו גם האיומים מצד הרב הראשי כלפי השר הממונה עליו הם חציית קו אדום ועומדים בניגוד מוחלט לכללי מנהל תקין".

"אנו קוראים לשר הדתות לפטר לאלתר את הרב הראשי לישראל ולהעמיד אותו לדין משמעתי כמו כל עובד מדינה אחר", כך קראו.

יו"ר הוועדה למיזמי דת, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו', גינתה גם היא את האיום וכתבה: "מישהו פה התבלבל, הרבנים הראשיים עובדים עבור המדינה ולא המדינה עובדת אצלם. לא יעלה על הדעת שהרב הראשי מתנה את ביצוע תפקידו בהמשך כהונה של פקיד כזה או אחר ועוד מאיים למעול בתפקידו ומציב איומים לראש הממשלה ולשרי הממשלה. אם לרב לאו משהו לא מתאים הוא מוזמן לסיים את העסקתו", כך בחשבון הטוויטר שלה.

מנגד, חברי הכנסת החרדים נחלצים להגנתו של הרב לאו. יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני מסר: "עם ישראל עומד לצידו של הרה"ר הגר"ד לאו שליט"א בהודעתו כי לא יחתום על תעודת גיור במידה ויקדמו את מתוה הגיור המזויף, ויפטרו את מי שעומד כיום בראש מערך הגיור. עמידתו הנחרצת של הרה"ר שומרת על כרם בית ישראל ומונעת את הפגיעה הקשה בטהרת הייחוס של עם ישראל".

יו״ר סיעת יהדות התורה ח״כ הרב יעקב ליצמן: "אנו מחזקים את ידיו של הרה"ר הגר"ד לאו שליט"א שהודיע כי לא יחתום על תעודת גיור אם וכאשר יקודם מתוה הגיור הפסול, ואם אכן יפוטר האחראי על מערך הגיור. מדובר בהחלטה ערכית חשובה, שתמנע פגיעה בציביון היהודי של המדינה ותגן על קיומו של היחוס היהודי בעם ישראל. ואל ייבוש מפני המלעיזים עליו״.

ח"כ אורי מקלב על קריאת מפלגת ישראל ביתנו להדיח את הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א: "רבני ישראל היו מסורים אחראים ונאמנים לתפקידם מאז ומעולם, כך יעשה גם עתה ואנחנו נעמוד מאחוריהם. הממשלה עושה במודע הכל בכדי להחליש ולכרסם את העם היהודי בשיתוף מפלגות וארגוני השמאל והערבים. את המסורת היהודית השורשית של עם ישראל לא תוכלו לקחת גם לא בכוח ובאיומים. לרב הראשי ישנו תפקיד חשוב וקריטי בעל אחריות מרובה והוא יעשה את מלאכתו נאמנה ללא מורה, - רדיפת רבנים והרצון להדיח אותם לקוחה ממשטרים אפלים. אל תביאו תרבות זו למדינת ישראל!".

ח"כ יעקב אשר: "הודעת השר כהנא נגד החלטת הגר"ד לאו והרה"ר בסוגיית הגיור, בה הוא מכנה את הדיין המכהן כראש מערך הגיור בישראל כ'פקיד', כאילו הגירות היא הליך טכני זוטא ולא ליבת היסוד של עמנו - מעידה על בורות מדאיגה ביחס לנושא. מתן, היהדות אינה נתונה למכירה קואליציונית והגיור איננו פרוצדורה, ממש לא".

חבר הכנסת יצחק פינדרוס אמר בתגובה: "מתווה הגיור המופקר שהם מקדמים, יוביל לשסע בל ימחה בעם ישראל ולחלוקת העם לקהילות וספרי יוחסין. החלטתו של הרב הראשי הגר"ד לאו, מעידה כאלף עדים כי הגיעו מים עד נפש בהליך ריסוקה של הרבנות הראשית. אני מחזק את ידיו בהחלטתו האמיצה".

 

אביגדור ליברמן הרב דוד לאו מתן כהנא גיור רפורמי מערך גיורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד