ט"ו סיון התשפ"ד
21.06.2024

התמודדות עם גלי חום בגיל המעבר

נשים רבות במהלך גיל המעבר סובלות מגלי חום, אחד הסימפטומים הנפוצים ביותר בעקבות השינויים ההורמונאליים שמתחוללים בתקוםה זו של החיים • כך תתמודדי

התמודדות עם גלי חום בגיל המעבר
הרגעת החום צילום: RF123

פרמה גורי

מרגישה את החום עולה? מתפשט מבפנים, גואה בך כמו גל עצום, שוטף אותך בזיעה ואז נעלם וחוזר חלילה? את לא לבד. נשים רבות במהלך גיל המעבר סובלות מגלי חום, אחד הסימפטומים הנפוצים ביותר בעקבות השינויים ההורמונאליים שמתחוללים בתקוםה זו של החיים.

גלי חום מטרידים מאוד ועלולים להחמיר במיוחד בעונה החמה ובשעות הלילה. לרוע המזל, טיפול הורמונלי חלופי לירידה באסטרוגן ובפרוגסטרון – המקור ככל הנראה להופעת גלי החום, עלולים לגרום לתופעות לוואי לא נעימות. נשים המבקשות להימנע מנטילת הורמונים סינטטיים מחפשות במהלך גיל המעבר טיפול טבעי שיעזור להן להתמודד בהצלחה עם התסמינים. 

לפניכן מספר המלצות כיצד אפשר להפחית את גלי החום ואת התופעה המעיקה של הזעת לילה.

חום – אאוט, קרירות - אין
שינויים באורח החיים עשויים להקל על גלי חום בגיל המעבר. כדאי לאוורר היטב את החלל, להשתמש באמצעי אוורור או במיזוג אוויר על מנת להוריד את הטמפרטורה בחדר (רק שימו לב לא להתקרר בעקבות הקירור, השתמשו באפקט השכבות והסירו כל פעם שכבה אחת עם בואו של גל חום והחזירו שכבה במידה ומדובר בימים קרים).
כדאי גם ללבוש בגדים אווריריים ונעימים מבדים נושמים קלילים על הגוף, וכן לבצע מקלחות קרות ומרעננות.
במיוחד מומלץ לשטוף את פרקי הידיים במים קרירים, היות ובפרקי הידיים יש כלי דם רבים ובדרך זו ניתן לקרר את הגוף במהירות.
יש לשמור על משקל גוף מאוזן ולהימנע מעודף משקל, כיוון שהשמנת יתר עלולה ליצור שומן שיעמיס ויחריף את הגלים. פעילות גופנית נחשבת לדרך מצוינת להפחית במשקל, וכן יכולה גם להפיג מתחים ולסייע בהתמודדות עם גלי החום.
מה אוכלים כשסובלים מגלי חום?
לתזונה השפעה על גלי החום, כאשר אוכל חם, ארומאטי ומתובל היטב כמו גם משקאות חמים, ובייחוד כאלה המכילים כמות גבוהה של קפאין ואלכוהול, עלולים לעורר ולהעצים את גלי החום.
אל תתייבשו. העדיפו משקאות צוננים ומרעננים, מים קרים, תה קר ללא קפאין או מיצים סחוטים.
שימו לב שגלי החום עלולים להעצים גם את רמת החרדה והלחץ ולכן, כדאי לתרגל מדיטציה, יוגה, נשימות עמוקות, קשיבות ודמיון מודרך על מנת ללמוד איך להירגע ביעילות בעת ההתמודדות המאתגרת עם ההבזקים. המלצה נוספת היא להימנע מעישון.

ישנן אלטרנטיבות שעשויות לעזור במאבק בגלי חום כמו דיקור סיני, עיסוי רפואי, טיפול התנהגותי ומיינדפולנס. חשוב מאוד לבדוק שתרופות שונות שנלקחות על בסיס קבוע במצבים בריאותיים ורגשיים שונים אינן גורמות חלילה לגלי החום, וכדאי לשלול גם מצבים רפואיים שעלולים להחמיר את ההבזקים כמו פעילות יתר של בלוטת התריס, לחץ דם גבוה וזיהומים שונים.
כדאי לדעת שישנם צמחים להם מיוחסות תכונות חיוביות להפחתת הבזקים כמו תלתן אדום המכיל איזופלבונים המדמים אסטרוגן ויכולים לסייע בעת תופעות הלוואי של גיל המעבר (מנופאוזה). תוסף תזונה בעל איזופלבונים מצמח התלתן האדום שנחקר בהקשר של הפחתת גלי חום הינו פרומנסיל. פרומנסיל ניתן לצרוך גם בצורת טבליות וגם בצורת ספריי מקרר לריסוס על הגוף בעת גלי חום.

למידע נוסף על גיל המעבר היכנסו לאתר פרמה גורי.

גיל המעבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד