ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
הנשיא בירך

פגישת גנץ-אבו מאזן: דממה באגף הימני בקואליציה

שעות לאחר שהותר לפרסום כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נועד עם שר הביטחון גנץ בביתו בראש העין, רוב חברי הקואליציה המגדירים את עצמם כימין - ממלאים פיהם מים | השר אלקין, היחיד שהתייחס בינתיים: "לא הייתי מזמין הביתה מישהו שמשלם משכורות לרוצחי ישראלים"

פגישת גנץ-אבו מאזן: דממה באגף הימני בקואליציה
גנץ ואבו מאזן צילום: פלאש 90

שתיקה רועמת מצד רוב חברי הכנסת ושרי מפלגות "ימינה" ו"תקווה חדשה" בעניין הפגישה בין שר הביטחון, בני גנץ, לבין יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שפורסמה אתמול.

החברים, שבפגישה הקודמת בין גנץ לאבו מאזן וכשחברי מרצ נפגשו עימו בלשכתו ברמאללה, תקפו ואמרו שלא היה צריך לדבר איתו, שותקים בשעות האחרונות ולא מתייחסים למה שנראה כניסיון להחיות את ההידברות המדינית.

השר היחיד שהתייחס מבין המפלגות, המגדירות את עצמן כימניות, הוא שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שאמר הבוקר לכאן רשת ב': ‏"לא מייחס לה חשיבות גדולה. אני לא הייתי מזמין אלי הביתה מישהו שמשלם משכורות לרוצחי ישראלים".

פגישת אבו מאזן-גנץ: המתנות שהוחלפו והבן החייל שהוצג לאורח

גם שר החקלאות מישראל ביתנו, עודד פורר, גינה את הפגישה ואמר לווינט: ‏"ההנהגה של הרשות הפלסטינית מושחתת וקטסטרופה. זו טעות להיפגש עם אבו מאזן. אבל הפגישה הזו היא לא קאזוס בלי".

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר בוועידה של "כלכליסט" לפגישה, ובירך עליה: "כאדם שמאמין בדיאלוג בכל התחומים של חיינו אני בוודאי חושב שהדיאלוג הזה הוא חיובי ואני חושב שעצם הפגישה הוא חשוב ונכון, במיוחד בתקופה שאנחנו מאותגרים ביטחונית באזור יו"ש ושיתוף פעולה בטחוני הוא חלק מהותי מהמלחמה בטרור".

הנשיא, שהיה בעברו יו"ר מפלגת "העבודה", הוסיף: "אני גם חושב שאנחנו צריכים למצוא נתיבים לדו שיח עם העם השכן בכל דרך שיכולה לשפר את החיים של כולנו ושל כל העמים, ובוודאי להשתלב במרקם האזורי שמתפתח בצורה מרשימה".

כזכור, מוקדם יותר הבוקר, בלשכת שר הביטחון פרסמו את הסיכומים בין השניים: "להלן מספר צעדים בוני אמון שאישר שר הביטחון לקדם:

- אישור של פעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני באיו"ש על רקע הומניטארי, וכן מתן אישור לעדכון של 3,500 תושבים על רקע הומניטארי השוהים ברצועת עזה.

- הקדמת תשלומי מסים בשווי מאה מיליון ₪ .

- תוספת של 600 היתרי BMC לאנשי עסקים בכירים פלסטינים, תוספת של 500 בעלי היתר מסוג זה המורשים להיכנס עם רכב לישראל, וכן תוספת של עשרות היתרי VIP לבכירים ברשות הפלסטינית.

- גנץ ואבו מאזן שוחחו על הצורך לאשר תוכניות מתאר פלסטיניות נוספות".

בני גנץ אבו מאזן בוז'י הרצוג זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד