כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זעם בציבור המסורתי

הגבלת הילולת הבאבא סאלי הגיעה לכנסת: "הציבור יצביע ברגלים"

הזעם הציבורי בעקבות החלטת המשטרה להגביל מאוד את הילולת הבאבא סאלי המסורתית מגיע למשכם הכנסת. חבר הכנסת יעקב מרגי מאיים במליאה כי הציבור "יצביע ברגליים" ויגיע למקום | ח"כ בוסו פנה לשר הבט"פ ולמפכ"ל: "אבקש מכלל הגורמים להתכנס עוד היום להליך הגשת הבקשה וקביעת קוים מנחים לקיום ההילולא המסורתית כנדרש"

הגבלת הילולת הבאבא סאלי הגיעה לכנסת: "הציבור יצביע ברגלים"
ציונו של סידנא בבא סאלי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החלטת המשטרה להגביל ואף לאסור לחלוטין את קיום הילולת הבאבא סאלי בעוד שבוע, כשברקע החלו חגיגות השנה האזרחית החדשה, מעוררת זעם רב בקרב הציבור הדתי והמסורתי בישראל. הכעס הגיע גם למליאת הכנסת, שם הבהיר חבר הכנסת יעקב מרגי כי יצפצף על הוראות המשטרה והציבור כולו יגיע למקום למרות הנפקת צו ההגבלות.

חבר הכנסת יעקב מרגי תקף כעת במליאת הכנסת והאשים את משטרת ישראל שלטענתו, "בצעד פחדני בעקבות אסון מירון מודיעה היום שלא תאפשר את קיום הילולת הבאבא סאלי", ובכך לדבריו הם סוגרים את המקום המתוייר במדינה אחרי הכותל ומירון.

"תפקיד המשטרה היא איך לראות אך לקיים כן את האירוע", זעק מרגי. לטענתו, "במקום זה הם בחרו להעמיס עליה דרישות בעלות של שלושה מיליון ואז היא מודיעה חד צדדית על ביטול האירוע". גם הממשלה אשמה לדברי מרגי בכך ששותקת.

מרגי הבהיר כי הציבור לא ישמע להנחיות: "התחושה היא שבכל המערכות הממסדדים אין פה לציבור המסורתי, אנחנו לא נעבור בשתיקה, נצביע ברגלים -ההילולה תתקיים", הזהיר מרגי מראש. לדבריו, "אם בעבר היה בהילולה כמה רבבות - השנה בגלל החלטת המשטרה תהיה צעדת מחאה של רבבות והמשטרה תצטרך להתמודד עם זה".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף אף הוא את המשטרה: "זה פשוט לא יאמן. חגיגות סוף השנה האזרחית ההמוניות יתקיימו ללא כל מגבלה ורק את הילולת הבאבא סאלי מבטלים. אין מילים. פשוט בושה", אמר. חבר הכנסת אוריאל בוסו הוסיף וקרא לשר לביטחון פנים עמר בר לב להניח את המפתחות ולהתפטר מתפקידו.

בוסו, נכדו של הבבא חאקי זיע"א אחיו של בבא סאלי זיע"א תקף מוקדם יותר את הממשלה: "כאשר בפתח מתקרבים חגיגות סוף השנה הלועזית עם המוניות חוגגת ואין איש נותן את דעתו בנושא, "כל הדואגים לשלום הציבור ולבריאותם" מחווים את דעתם בזמן שאין להם מושגים במסורת ובמנהגים ההילולא מתקיימת עשרות שנים במקום פתוח, אירוע שמתפרס על כמה ימים וזה הדבר היחיד שיש לכם לדבר עליו בדיונים על הקורונה?" זעק.

בוסו אף פנה לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל המשטרה וכתב: "אבקש מכלל הגורמים להתכנס עוד היום להליך הגשת הבקשה וקביעת קוים מנחים לקיום ההילולא המסורתית כנדרש".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי כתב בטוויטר: "ממשלה שהוקמה בוילה בסביון מבטלת את רשתות הבטחון לאוכלוסיות המוחלשות, מדרדרת אותם לפת לחם, וסוגרת להם את קבר הבאבא סאלי להתפלל על מצוקותיהם. ‏אנחנו באומיקרון חברתי".

ח"כ מיקי זוהר הגיב להחלטת הממשלה: "לאסור את קיום הילולת הבאבא סאלי זצ"ל זו פגיעה במסורת רבת שנים של ציבור מאמינים. על המשטרה וגורמי האכיפה למצוא פתרון מניח על הדעת שיעמוד בדרישות הבטיחות ובריאות הציבור".

‏דובר איכילוב - אבי שושן: "ביטול הילולת הבאבא סאלי (אח של סבא שלי) הוא חרפה. אם יש דרישות בטיחות אז שיסדירו ואם זה תירוץ בגלל הקורונה אז שיבטלו קודם את מסיבות השנה הנוצרית החדשה שנערכות במקומות סגורים (בעוד ההילולה מתרחשת ברובה בחלל פתוח). יש זמן להתעשת ולמנוע את ביזוי כבוד הצדיק ומאמיניו הרבים מאוד".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "הממשלה האנטי יהודית הזו משאירה את מופעי התרבות, את משחקי הספורט, ואת חגיגות הסילבסטר, אבל את הנושא היהודי של הילולת הבאבא סאלי היא סוגרת. סופה של הממשלה האנטי יהודית הזו קרוב".

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "יהדות לא, נצרות כן? לא ייתכן שהממשלה תאסור על יהודים להשתתף באירוע דתי וחשוב לקהל המאמינים, אבל תאשר אירוע נוצרי. כנראה שמי שמנהיג את הממשלה מעדיף את הנצרות ולא את היהדות".

חבר הכנסת פינדרוס: "אני פשוט לא מצליח להבין את ההיגיון שעומד מאחורי עבודת הממשלה הזאת. היום מודיעים שיהודי שצריך לזכור את זכרו ויש לו חלק גדול בבניית יהדות צפון אפריקה והיהדות בארץ ישראל בכלל והנגב בפרט – יבטלו לו את ההילולה. תגידו, יש צורך? לממשלה הרפורמית לא מפריע שום דבר בחגיגות הסילבסטר. חגיגות הנוצרים? הם בסדר גמור. מורשת הנצרות זה בסדר מבחינתם, אין סכנה בריאותית וגם אין בעיה כספית. מתי יש בעיה? כשזה יהדות, כשזה המורשת של הבבא סאלי, כשרואים כיצד הפריח את שממת הנגב. פתאום יש בעיה בריאותית..."

 

 

 

הבאבא סאלי נתיבות הילולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד