ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מי לא הצביע, מי בעד ומי נגד

הממשלה ביצעה תרגיל ואישרה את 'חוק ברקת' בטרומית

'חוק ברקת' עבר במליאת הכנסת בקריאה טרומית וברוב גדול, לאחר תרגיל שביצעה הקואליציה לאופוזיציה ולאחר ערר שהגיש שר החוץ יאיר לפיד. מי הצביע בעד, מי התנגד ומי נכח ובחר שלא הצביע | כל הפרטים

הממשלה ביצעה תרגיל ואישרה את 'חוק ברקת' בטרומית
ניר ברקת ובנימין נתניהו צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את 'חוק ברקת', שמבקש להגביל את הסכום הכספי שמותר לפוליטיקאי להוציא מכיסו למטרות התמודדות בפריימריז, כשאת החוק הגיש במקור חבר הכנסת דוד אמסלם מכוון נגד חברו לסיעה, חבר הכנסת ניר ברקת שהודיע כי יתמודד על ראשות 'הליכוד'.

החוק אושר ביום ראשון בוועדת השרים לחקיקה, אלא שאז בשקט גיבשה הממשלה הצעה חלופית שהגישה חברת הכנסת שרן השכל מהקואליציה והצמידו את החוק, כשקודם לכן הם הפילו את החוק שהגיש אמסלם בניגוד לסיכום בין הקואליציה לאופוזיציה.

קדם לכך, ערר שהגיש יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נגד אישור ועדת השרים לענייני חקיקה, זאת כחלק מהתרגיל. לפיד כתב לשר המשפטים גדעון סער כי הוא מתנגד לתמוך בחוק של אמסלם בגלל ש"אמסלם מוביל שייח אלים ופוגעני ומבייש את מעמד הכנסת", אמר.

לבסוף, הצעת החוק של אמסלם נפלה ואילו הצעת החוק של שרן השכל אושרה ברוב של 64 תומכים מול 17 מתנגדים, כאשר בסיעות החרדיות החליטו במקור להימנע, אלא שחבר הכנסת מאיר פרוש הצביע בעד ההצעה.

אמסלם אמר במליאה בעת הצגת החוק: "לקנות אפשר הכל, גם ארגוני פשיעה קונים בכסף - הרבה חיילים. מי שבאמת הגון וישר לא יכול להצביע נגד החוק ומי שמצביע נגדו הוא איש מושחת בבסיס. אני מבקש שהכל יהיה ביושר ואנשים ישכנעו למה מגיע להם להיבחר ולא לקנות אנשים בכסף".

במענה לביקורת מצידו של חבר הכנסת ברקת, אמר אמסלם במליאה: "אין לי מושג למה ברקת ניכס לעצמו את החוק? למה 200 אלף שקל זה לא כסף? אם אתה מפזר מיליוני שקלים אתה קונה מדינה. בעוד שבע שנים ישבו כאן מאה מיליארדרים והם יחוקקו חוקים לטובתם כדי שהעבדים ימשיכו לעבוד בשכר מינימום. אין דבר יותר הגון מהחוק הזה".

חבר הכנסת ניר ברקת הגיב לאחר אישור החוק בטרומית ואמר: "לצערנו, יש עסקנים שעדיין תקועים בפוליטיקה הישנה - והם מפחדים ממני, והפחד שלהם מביא אותם לחוקק נגדי חוק פרסונלי. זה לא יעזור להם! כי את התשוקה והאהבה שיש לי לעם ישראל אף אחד לא יוכל לכבות".

"הם לא יצליחו לפגוע באחדות הליכוד. לא באתי לפוליטיקה בשביל לקבל תפקיד או כסף. באתי כדי לתת ולא לקחת, ושום דבר לא יעצור אותי מלהמשיך לשרת את עם ישראל. וביחד נצליח", אמר ברקת.

חברי הכנסת מ'הליכוד' שתמכו בחוק שנועד להגביל את חברם, הם: אלי כהן, יואב גלנט, שלמה קרעי, אורלי לוי אבקסיס, דודי אמסלם, ישראל כץ, קרן ברק, אופיר כץ, גלית דיסטל אטבריאן, יריב לוין, אמיר אוחנה, יובל שטייניץ ומירי רגב.

בנימין נתניהו, יולי אדלשטיין, גילה גמליאל, אופיר אקוניס, אמיר אוחנה ודוד ביטן, נכחו במליאת הכנסת אך לא השתתפו בהצבעה.

נגד החוק הצביעו בין הייתר: אריה דרעי, ינון אזולאי, יואב בן צור ומשה ארבל מש"ס, ובליכוד הצביעו נגד החוק: מיקי זוהר, פטין מולא, יואב קיש, ניר ברקת, אבי דיכטר, יריב לוין וקטי שטרית. אורי מקלב הצביע גם הוא נגד החוק ואילו מאיר פרוש הינו הח"כ היחיד שהצביע בעד החוק.

ניר ברקת דוד אמסלם הצעת חוק פריימריז בליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד