כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אחרי שניצחו בחוק החשמל

האיום החדש של רע"מ לפירוק הקואליציה

תושבי הפזורה הבדואית הקימו אוהל מחאה נגד שתילת נטיעות בנגב פרויקט שבו החלו בקק"ל ביום ראשון | עבאס איים במשבר קואליציוני וטען כי העבודות נעצרו | ברשות מקרקעי ישראל מכחישים

האיום החדש של רע"מ לפירוק הקואליציה
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, הצליח לדבריו להפסיק נטיעת עצים בנגב, לאחר שאיים בעקבות מחאה של הבייס הפוליטי שלו. כך דווח בגל"צ.

על פי הדיווח, קרן קיימת לישראל החלה ביום ראשון במיזם הנטיעות השנתי לקראת ט"ו בשבט ומאז הוקם מולו מאהל מחאה של תושבי הפזורה, כשהם מפעילים לחץ על מפלגת רע"מ לפעול לביטול העבודות.

חשוב לציין כי נטיעות העצים מצמצמות את השטחים שעליהם תושבי הפזורה יכולים להקים בתים בלתי חוקיים תוך  השתלטות על הנגב באופן לא חוקי. הנטיעות הינן מעשה שנוצר ככל הנראה במטרה לשמור על האדמות, שכן אם הבדואים ישתלטו יהיה קשה מאוד לפנות אותם, בייחוד בממשלה שכזו שתלויה במפלגת רע"מ שהבדואים הם מצביעיה.

מנסור עבאס, שיש שטוענים שהצליח לעבור את אחוז החסימה על קולות הפזורה, החל להפעיל לחץ כבד ודרש לטפל בנושא. הוא איים במשבר קואליציוני אם הנושא לא יטופל.

לדבריו, הנטיעות הופסקו בינתיים. "יו"ר רשות המקרקעין ואני סיכמנו על עצירת העבודות בצהריים וקבענו ישיבה דחופה במטרה להגיע לפתרונות", כתב ברשומה שפרסם.

‏אולם ברשות מקרקעי ישראל מכחישים את טענת רע"מ לפיה בוטלו נטיעות העצים בנגב ומסרן: "הנטיעות שהחלו לפני שלושה ימים לא נעצרו ולא בוטלו. הן תמשכנה בימים הקרובים. יחד עם זאת שואפים שכל פעולה תהיה בהדברות וללא חיכוך מיותר".

מפלגת רע"מ נטיעות קרן קיימת לישראל מנסור עבאס רשות מקרקעי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד