כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"דברים חמורים מאוד"

ההתבטאות הגזענית של רה"מ המנוח שמעון פרס

ח"כ מעוז סיפר הלילה במליאת הכנסת, כי בתקופה שבה פעל למען שחרורו של אסיר ציון, נתן שרנסקי, בזמן ש'מסך הברזל' חצץ בין מדינת ישראל לבין התושבים היהודים בברית המועצות - היה עד לאמירה מבישה של שמעון פרס, ראש הממשלה המנוח

ההתבטאות הגזענית של רה"מ המנוח שמעון פרס
שמעון פרס צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'נעם' ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) חשף הלילה (בין רביעי לחמישי), במליאת הכנסת, אירוע חמור בו היה שותף ראש הממשלה המנוח שמעון פרס. לדבריו של מעוז, האירוע התרחש "בתחילת שנת תשמ"ה (1984) בעת קיומה של ממשלת האחדות הראשונה במדינת ישראל, כששמעון פרס היה ראש הממשלה.

"באותה תקופה", סיפר מעוז, "נרתמתי לפעילות למען שחרורו של נתן שרנסקי שישב עמוק בסיביר בכלא הסובייטי. באחד מגילויי הלב, אמר פרס 'רבותיי, אתם יודעים למה אנחנו נאבקים לפתיחת שערי ברית המועצות? גם בגלל שעם ישראל צריך לשוב לארצו, גם בגלל שאנחנו ציוניים, אך בעיקר כדי להתמודד מול העלייה המזרחית, מול ההתרבות של המזרחיים שמשתלטים לנו על המדינה', כך אמר שמעון פרס".

"אלו דברים חמורים מאוד, אני הייתי אחד מאלה שהאזין להם. המניע לפתיחת ברית המועצות הייתה כדי לאזן את העולים מצפון אפריקה ומארצות המזרח".

"בנימוקיו של השר כהנא לקידומו של מתווה הגיור שהוא עמל על קידומו, התייחס כהנא לבעיה הקיימת. יש כאן במדינת ישראל כ-450,000 עולים שלא מוגדרים יהודים על פי ההלכה. אותי לימדו, שכשיש לך בעיה, אתה מתמודד איתה, אתה לא מנסה להגדיל אותה. השר ליברמן רוצה שנתיב ימשיכו להעלות עולים לא יהודים על פי ההלכה. השר כהנא, עצור! טול קורה מבין עיניך - תגיד לליברמן שאתה לא מוכן שימשיכו להעלות עולים שהם לא יהודים על פי ההלכה".

לדבריו, השר ליברמן ממשיך את מורשתו של שמעון פרס. "ליברמן רוצה להעלות את אותם עולים שאינם יהודים כדי להתמודד עם הגידול של החרדים והחרדלי"ם"

שמעון פרס נתן שרנסקי עולי ברית המועצות מזרחיים מתן כהנא איווט ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד