י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בשל משבר כלכלי מתמשך

שר הכלכלה האיראני עומד בפני הדחה

בעקבות מצבה הכלכלי של איראן, ההולך ומתדרדר, בפרלמנט האיראני מתגבשת תכנית להדיח את שר הכלכלה מתפקידו. וזאת חודשים ספורים מאז הקמת ממשלתו של הנשיא החדש יחסית איברהים ראיסי

שר הכלכלה האיראני עומד בפני הדחה
שר הכלכלה האיראני צילום: צילום מתוך הטוויטר שלו

פחות מחמישה חודשים בשלטון, וממשלתו של נשיא איראן אברהים ראיסי, שמונה על ידי האייתוללה עלי חמינאי, כבר ניצבת בפני לחץ מצד הפרלמנט כדי למתן את המשבר הכלכלי העמוק שאחז באיראן.

ג'לאל מחמוד-זאדה, מחוקק בפרלמנט הנשלט על ידי השמרנים, אמר ביום רביעי ל-Yekta Press כי כוונת המחוקקים להדיח את שר הכלכלה אהסן ח'נדוזי צוברת תאוצה.

חברי הפרלמנט דנו במהלך בימים האחרונים ברצפת הפרלמנט ובוועדות שונות. מחמוד-זאדה הזכיר מינויים שביצע השר, בעיות בבורסה של טהראן, רידת ערכו של הריאל ונסיבות כלכליות מאתגרות, הביאו להחלטה של הפרלמנט שהש.ג. אשם.

המשבר הנוכחי הוא בעיקר תוצאה של סנקציות משתקות שהוטלו על ידי ארצות הברית, השמרנים בפרלמנט ומחוצה לו שתמכו בהתמודדותו של ראיסי לתפקיד, דרשו שיפור כלכלי מהיר, אבל מאז אוגוסט יש מעט סימנים לשיפור כלכלי והמטבע הלאומי ירד עוד יותר.

אם הוא יודח, הוא יהיה החבר הראשון בממשלת הנשיא אברהים ראיסי שמודח, על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה Iran international, ח'נדוזי גם היה מסוכסך עם אחרים בצוות הכלכלי של הנשיא ראיסי, כולל סגן הנשיא הראשון מוחמד מוחבר, וראש ארגון התכנון והתקציב, מסעוד מירקזמי.

מנגד מספר חברי פרלמנט אומרים שתוכנית ההדחה נועדה לערער את היחסים בין הפרלמנט לממשל. "יש אנשים שרוצים שהממשלה תפתור את בעיות המדינה ב-100 ימים", ציין חבר הפרלמנט מוחמד-סאלח.

לפני שמונה לשר הכלכלה באוגוסט, ח'נדוזי, היה קולני והעביר ביקורת ללא הרף כסגן יו"ר ועדת הכלכלה של הפרלמנט, הוא תקף את הצוות הכלכלי של הנשיא הקודם חסן רוחאני ומדיניותה של הממשלה על המניות. לפני שהפך לשר, ח'נדוזי צייץ בטוויטר ללא הרף והציע עצות לפתרון המשבר בשוק המניות. אך כשהתמנה לשר, גילה כי "מה שרואים מכאן, לא רואים משם".

שר הכלכלה כלכלת איראן אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד