י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"אירוע רגיש"

אחרי כחודש: ישראלי שחצה ללבנון הוחזר לישראל

הערב הותר לפרסום כי צעיר ישראלי תושב הפזורה הבדואית שחצה את הגבול ללבנון לפני כחודש, הוחזר היום לישראל. עם שובו לישראל הועבר הישראלי לחקירה במערכת הביטחון

אחרי כחודש: ישראלי שחצה ללבנון הוחזר לישראל
גבול לבנון//אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

ישראלי, תושב הפזורה הבדואית בנגב, הוחזר היום (חמישי) לישראל לאחר שלפני כחודש חצה את הגבול ללבנון. כך הותר הערב לפרסום. עם שובו לישראל הועבר הישראלי לחקירה במערכת הביטחון.

בצה"ל ובשב"כ בודקים מה גרם לאזרח הישראלי, שכבר הסתבך בעבר בפלילים, לחצות למדינה עוינת. בד בבד במערכת הביטחון בוחנים אצל מי הוחזק הישראלי. מדובר צה"ל נמסר כי הערב הוחזר מלבנון אזרח ישראלי שחצה לפני מספר שבועות את הגבול. האזרח הוחזר דרך מעבר ראש הנקרה, בתיאום עם יוניפי"ל, והועבר לחקירת גורמי הביטחון

‏בצבא ציינו כי "הנושא טופל על ידי גורמי הביטחון והחוץ לאורך שהותו. על בסיס מאפייני החצייה נראה שהאזרח עבר לשטח לבנון מרצון ובאופן מודע".

דובר צה"ל רן כוכב אמר הערב כי "מדובר באירוע רגיש". לדבריו, "כדי לשמור על שלומו גם כשהוא היה בלבנון וגם כשהוא עכשיו בישראל".


דובר צה"ל הוסיף כי "הוא בריא ושלם. הוא שהה בלבנון. עכשיו הוא בידיים שלנו והועבר לחקירת כוחות הביטחון". "לא ברור למה הוא עבר. הוא חצה ברגל, בין ראש הנקרה לחרמון והוחזר בראש הנקרה. היינו במעקב אחריו", אמר. "אנחנו חושבים שהוא עשה את זה מרצונו. כשיסיימו לחקור אותו נבין מה היה המניע שלו".

גבול לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד