י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בשעה טובה

לאחר כחודשיים: הישראלית שוחררה מהכלא בבלארוס

עו"ד מאיה רייטן, ישראלית שהייתה עצורה בבלארוס במשך כחודשיים באשמת שימוש בחומרים אסורים במדינה, שוחררה היום (חמישי) ממעצר. שר החוץ יאיר לפיד שוחח עמה ועם משפחתה ובירך אותם על שחרורה מהמעצר וחזרתה לארץ

לאחר כחודשיים: הישראלית שוחררה מהכלא בבלארוס
יאיר לפיד בכנס יש עתיד צילום: אלעד גוטמן

בית המשפט במינסק החליט לשחרר היום (חמישי) את הישראלית העצורה - עו"ד מאיה רייטן מהמעצר בו שהתה מאז תחילת נובמבר. 

כזכור מאיה, אם לשני ילדים, נעצרה בשדה התעופה בבלארוס בשעת שהייתה בדרכה לפגישת עסקים כשברשותה 2.5 גרם קנאביס רפואי, למרות שהדגישה בפני גורמי האכיפה הבלארוסים כי הקנאביס שברשותה הוא ברישיון של משרד הבריאות הישראלי וביקשה להציג בפניהם מסמכים אך ללא הועיל, מכיוון שעברה על החוק בבלארוס האוסר שימוש בסמים, גם אם הם ברישיון.

הישראלית נלקחה למאסר בבית כלא שנבנה במאה ה-19 וידוע בתנאיו הגרועים במיוחד. התנאים הקשים בבית הכלא ערערו את מצבה הנפשי ובחודש הקודם היא יצאה בקריאה לממשלה וביקשה להתערב ולפעול למען שחרורה.

שר החוץ לפיד שוחח לפני זמן קצר עם עו"ד מאיה רייטן ומשפחתה ובירך אותם על שחרורה מהמעצר וחזרתה לארץ לחיק משפחתה. בנוסף, הוא הודה לכל הגורמים במשרד החוץ בארץ ובחו״ל, שהיו מעורבים בטיפול במאיה רייטן וסייעו בשחרורה ואף ביקש להודות באופן אישי לנשיא המדינה יצחק הרצוג על מאמציו להשבת מאיה לישראל.

עו"ד שרון נהרי מומחה בצווארון לבן, הסגרות ופשיעה בינלאומית אשר נשכר מטעם המשפחה אמר: "היום הסתיים, מאבק ארוך ומתיש, לשחרורה של עו"ד מאיה רייטן וחזרתה ארצה לחיק משפחתה. הוגש כנגדה כתב אישום, על עבירות שמדינת בלארוס רואה בהן כחמורת. במשך חודשיים קדחתניים, של עבודה סביב השעון, בשיתוף עם עו״ד מקומי- קולגה מהאיגוד האירופאי לעורכי דין, למרות המצב המשפטי המורכב ולאחר מאבק משפטי, בשילוב התערבות דיפלומטית, למרות דרישת מאסר של מספר שנים, מאיה שוחררה. ברצוני להודות ולברך את כל הגורמים שסייען בעניין, נשיא המדינה, גורמים בממשלה ובכנסת ישראל, בבלארוס ולראש לשכת עורכי הדין בישראל".


עו"ד שרון נהרי

ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד אבי חימי בירך אף הוא ואמר: "אני נרגש על חזרתה ארצה של חברתנו למקצוע, עו״ד מאיה רייטן-סטול. מאמצים רבים נעשו מטעמה של הלשכה ומצד גורמים רבים. בראש ובראשונה אני מבקש להודות לכבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג על סיועו בהשבתה של מאיה, ולשר החוץ לפיד, וכמובן לפרקליט המשפחה ידידי עו״ד שרון נהרי. אמשיך ואסייע ככל שיידרש בכדי להקל את חזרתך לשגרת עבודתך כעורכת דין, ואני מקווה לראותך בהקדם שבה ומופיעה בבתי המשפט. מאיה - ברוכה השבה".

 

 

בלארוס עצורה שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד