י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חובת מסכות החל מהלילה

קבינט הקורונה אישר: זו ההנחיה החדשה לתפילות בשטח פתוח

התפשטות האומיקרון: משרד הבריאות מעדכן הערב כי החל מהיום חלה חובת עטיית מסכה בשטח פתוח, בכול התקהלות מעל 50 בני אדם | בנוסף: קבינט הקורונה אישר הערב במשאל טלפוני הנחיות חדשות לאירועי תרבות ותפילה - תו ירוק באירוע של מעל למאה איש בשטח פתוח

קבינט הקורונה אישר: זו ההנחיה החדשה לתפילות בשטח פתוח
חרדים עם מסכות צילום: אבי דישי, פלאש 90

לאחר שהפתיע הערב (חמישי) בזמן מסיבת העיתונאים כשאמר בדרך אגב כי אתמול נכנסה לתוקפה תקנה המחייבת עטיית מסכה בהתקהלות מעל 50 אנשים בשטח פתוח, מפרסמים כעת במשרד הבריאות את ההוראה לציבור. 

"בהתאם לצו מנכ"ל משרד הבריאות שנחתם היום, חלה חובת עטיית מסכה בהתקהלות מעל 50 אנשים בשטח פתוח" נמסר ממשרד הבריאות. הצו ידון בתחילת השבוע בוועדת הבריאות של הכנסת. 

בתוך כך, בהמשך לאישור קבינט הקורונה במשאל טלפוני הערב (חמישי), תחול החל מהלילה בחצות חובת תו ירוק באירועי תרבות ותפילות המתקיימים בשטח פתוח מעל 100 משתתפים, בשונה ממה שהיה עד עת, אז נדרשו להציג תו ירוק רק בהתקהלויות של 1,000 איש ומעלה. 

מסיבת העיתונאים של בכירי מערכת הבריאות 

ברקע ההחלטות החדשות והצפי לגל חמישי עם אלפי מאומתים - קיים הערב שר הבריאות ניצן הורוביץ מסיבת עיתונאים בו טען כי ההחלטות לא מתקבלות "בשליפה מהמותן או היסטריה - מקבלים החלטות שנראות רלוונטיות ואפקטיביות". 

לדברי הורוביץ, ההחלטה על שינוי מדיניות הבידודים שנכנסה היום לתוקפה - הייתה החלטה הכרחית כדי לשמור על שגרת חיים שפויה. "בקצב ההדבקה של האומיקרון היינו יכולים להגיע לפגיעה חמורה במשק וכן לסגר ממשי", כשהוא מתייחס למספר המאומתים שהיו נדרשים להיכנס לבידוד. 

הורוביץ סיפר כי נבחנת כעת מדיניות בידודים חדשה גם לשבים ממדינות אחרות: "בוחנים מחדש את הצורך לבידודים לשבים מחו"ל ממדינות שאינן אדומות". בנוסף חשף כי ישנה הקלה נוספת שנבחנת וכי יש להתכונן לכניסה מדורגת של אזרחים זרים מהעולם, "ישראל איננה מבודדת מהעולם ולא יכולה להישאר כך בהמשך". 

הד"ר אלרעי פרייס ציינה כי חומרת המחלה של האומיקרון מסתמנת כ-קלה יותר. "בדרום אפריקה ישנה ירידה בכ-70% באשפוזים". 

הפרופ' סלמן זרקא שיתף כי ישנה עלייה באשפוז חולים המוגדרים במצב קשה וקריטי. "יש עלייה גם בכמות הילדים המאושפזים, אך יש לזכור את כל זה גם על רקע חזרת נגיף השפעת בעקבותיו יש לא מעט מאושפזים. 

עוד שיתף זרקא כי החל מהימים הקרובים - "לא נוכל לומר מי נדבק באומיקרון ומי בדלתא בשל כמות הבדיקות הגבוהה". 

 

קורונה תו ירוק מסכות משרד הבריאות קבינט הקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד