כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נקודה למחשבה

סיפור לשבת: הסוסים הכחושים שהצליחו לעבור כל מכשול

איך שני סוסים דלים וכחושים הצליחו לסחוב עגלה בבוץ טובעני? סיפור לשבת על כוח האחדות ועל כוחות משותפים שמאפשרים להתגבר על כל צרה עם חיבור לפרשת השבוע פרשת וארא

סיפור לשבת: הסוסים הכחושים שהצליחו לעבור כל מכשול
מאור קינסבורסקי פלאש 90

לאיש עשיר אחד היתה חולשה מיוחדת לסוסים. תמיד היה טרוד בעסקיו המסועפים, אך היה מוכן לנטוש אותם בכל רגע ולנסוע לקצה העולם, אם רק שמע שיש שם סוס מגזע משובח, סוס גזעי בעל עבר מפואר.

מעולם לא חסך בממון ובמאמצים כדי להגדיל ולשבח את אוסף הסוסים שלו.

באחד הימים שמע האיש כי יריד סוסים גדול מתקיים אי שם בעיר רחוקה. הוא לא התמהמה, נטל שני סוסים משובחים ביותר, האחד מזן מצרי והשני מזן הודי, רתם אותם אל מרכבתו ויצא לדרך.

הדרך היתה ארוכה אך הוא נהנה מן הרכיבה.     

כל עוד השמש  החמימיה שלחה קרניה ורוח  נעימה הרעידה קלות את רעמות הסוסים, הם שעטו קדימה בתיאום מלא והסבו לבעליהם מנה גדושה של נחת.

אולם, לפתע השתנה מזג האוויר, השמש נתכנסתה בעננים ורוח חזקה החלה נושבת. גשם החל לרדת, ובן רגע הפכה הדרך בוצית והתמלאה מהמורות. הסוסים החלו להתמרד ולמשוך כל אחד את המרכבה לכיוון אחר.

כעבור שעה קלה מצא העשיר את עצמו שקוע בשלולית של מים יחד עם הסוסים, והם לא הצליחו לחלץ את העגלה מהבוץ.

התיישב האיש על מושבו בייאוש ולפתע הופיע מולו איש זקן לבוש בלויי סחבות. הוא ישב על עגלה עלובה מקרשים שאליה רתומים שני סוסים דלים וכחושים. אך, למראה הפלא נראה היה שהסוסים מושכים את העגלה בזריזות.

הם מדלגים ממכשול למכשול, מדשדשים בבוץ ללא קושי ומתקדמים.

"עצור בבקשה" קרא האיש אל הזקן. הזקן עצר ושאל את האיש מה הוא רוצה. סיפר לו האיש על סירוב הסוסים להמשיך, על הבוץ ועל התקלות שבדרך עד שהרגיש הסוסים של הזקן שווים יותר משלו. חייך הזקן ושאל מה מקורו של הסוס האפור "את הסוס הזה הבאתי מהודו" ענה האיש העשיר. ומה מקורו של הסוס השחור "את זה רק הבאתי במצרים"

"עכשיו הכל ברור" אמר הזקן. הסוסים שלך משובחים וטובים כל אחד לעצמו אבל הם לא יכולים למשוך יחד עגלה אחת. ואילו הסוסים שלי הם אחים. הם גדלו באותה אורווה אכלו מאותו אבוס ועם כל מכה, האחד מתגייס לעזרת השני כדי שהאחר לא יסבול.

בכוחות משותפים הם מצליחים לחצות כל המסלול בכל דרך ובכל קושי שיהיה, כי כל אחד מגייס את כוחותיו כדי למנוע סבל מיותר מהאחר ואילו הסוסים שלך זרים זה לזה וכל אחד דואג לעצמו.

נקודה למחשבה:

כשמאחדים כוחות ניתן להתגבר על כל צרה.

"כל ישראל ערבים זה לזה"

פתגם של חז"ל שבו יש "ערבות הדדית" בין כל בני ישראל, ערבות כזו שבה כל אחד מחויב לשלום רעהו. כל ישראל ערבים זה לזה, כי אחד בשביל כולם בדיוק כמו בסיפור עם סוסיו של הזקן.

ואחד הדברים המאפיינים אותנו, את העם שלנו, הוא אחד הערכים - ערך השלום והאחדות.

התחושה הזו, שכולנו עם אחד, אחים יחדיו לצרה ולשמחה, בכל עת ובכל זמן.

יהודים הם עם אחד – יחיד ומיוחד, שהאחדות שבו מחממת את הלב ומרגשת את הנשמה בכל פעם מחדש למרות הפערים וההבדלים שיש.

פרשת השבוע פרשת וארא

בפרשה זו נשלח משה אל העם כדי להביא את בשורת הגאולה, שבה יש הבטחה לקחת את בני ישראל לעם להיגאל ממצרים כדי להפוך לעם אחד ומאוחד ולבוא אל הארץ המובטחת.

"לָכֵן אֱמֹר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֲנִי ה' וְהוֹצֵאתִי אֶתְכֶם מִתַּחַת סִבְלֹת מִצְרַיִם וְהִצַּלְתִּי אֶתְכֶם מֵעֲבֹדָתָם וְגָאַלְתִּי אֶתְכֶם בִּזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבִשְׁפָטִים גְּדֹלִים. וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם לִי לְעָם וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹוקים וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה' אֱלֹוקיכֶם הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם מִתַּחַת סִבְלוֹת מִצְרָיִם. וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָשָׂאתִי אֶת יָדִי לָתֵת אֹתָהּ לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב וְנָתַתִּי אֹתָהּ לָכֶם מוֹרָשָׁה אֲנִי ה'"

בכוחות משותפים ובאמונה אחת ייצאו בני ישראל ממצרים. ומנקודה זו לאורך כל ההסטורייה האחדות שלנו כעם אחד, עזר ויעזור לצלוח משברים ומכשולים ולהתגבר על האויבים.

"שלום שלום לרחוק ולקרוב"

והלוואי שנזכור זאת, שכולנו עם אחד עם ערך מיוחד שמאחד ומשמר אותנו.

שנדע להתעצם ולהתחזק בעזרתו, להימנע ממחלוקות, ויכוחים, כעסים והאשמות מיותרות ונתקרב יותר זה לזה בכל יום... קצת יותר. גם אם האחר שונה בדעותיו, או באורח חייו, נזכור שכולנו... אחים ועם אחד!

שבת שלום

מאת: חֶדִי חזן, מלווה ויועצת לתהליכי סליחה לשחרור כעסים

פרשת שבוע סיפור לשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד