כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא היה העיפרון הכי מחודד בקלמר

הרב פנגר: הכלב נפל לבור והכבש קפץ אחריו

הרב יצחק פנגר בסיפור לשבת עם הקשר נפלא לפרשת השבוע, על כלבלב שנפל לבור וביקש את עזרתו של הכבש, מה עשה הכבש עם החבל שהביא? ומה אנו למדים מכך לחיים?

הרב פנגר: הכלב נפל לבור והכבש קפץ אחריו
כלב וכבשים צילום: pixabay

כבש וכלבלב התהלכו יחדיו בחווה, לפתע הכלבלב החליק ונפל לתוך בור. ביקש הכלבלב מהכבש שילך למחסן ויביא חבל בכדי להוציאו.

הכבש, שלא היה העיפרון הכי מחודד בקלמר, הלך והביא את החבל בפיו, ונעמד על שפת הבור. "תזרוק לי את החבל למטה", ביקש הכלבלב, חשב הכבש לרגע, והשליך את כל החבל לתוך הבור... "מה אתה עושה?", תהה הכלבלב, "אתה אמור להחזיק את החבל מהצד השני..." הכבש הרהר לעצמו, וקפץ אף הוא לתוך הבור בכדי להחזיק בצד השני של החבל...

לפעמים אתה צריך עזרה, ולעיתים אתה מגלה שגם מי חשבת שיעזור לך, נופל אף הוא, יחד איתך, ל"בור". ההסתכלות הנכונה היא שמכל מצב בחיים אפשר או להידרדר או להתרומם, והבחירה היא שלנו. מה שיכול לעזור הוא הידיעה שיש לנו את הכוח להתמודד.

בפרשת השבוע מובא שמשה רבנו אומר לפרעה: "דרך שלושת ימים נלך במדבר". מדוע אמר משה לפרעה שעם ישראל רוצים לצאת ממצרים רק לשלושה ימים, ולא לחרות עולם.?

מסביר האלשיך הקדוש, שפה בא לידי ביטוי הכלל שהקב"ה לא מעמיד אדם בניסיון אלא אם כן יכול לעמוד בו, ולכן לא ציווה את פרעה לשחרר את עם ישראל לצמיתות, מכיוון שדבר זה הינו מעבר לכוחותיו של פרעה.

מפה נלמד לעצמנו לעולם לא להישבר, להמשיך ולהאמין בטוב שבעצמנו ובאחרים, גם אם דברים מתערערים סביבנו. אבל לא רק להאמין בטוב, אלא גם לעשות טוב. כמו שאמר פעם חכם: "מה שאתה עושה, צועק כל כך חזק, עד שאני לא שומע מה שאתה מדבר".

כמה צדקו חז"ל שאמרו: "מה ששנוי עליך על תעשה לחברך". יהי רצון שלפני כל פעולה שנעשה נזכור את המשפט הזה.

שנשמע בשורות טובות.

שבת שלום. שלכם, יצחק פנגר.

סיפור לשבת פרשת שבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד