י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התנהלות לא אנושית

בכנסת מאיימים על משרד הבריאות: "לא נאשר"

יו"ר ועדת חוקה איים כי לא יאושרו בוועדה שבראשותו תקנות המדינות האדומות - אם במשרד הבריאות לא יחזרו עם תשובות לגבי המקרים ההומניטריים | חברי הוועדה הסכימו: "יש למצוא איזונים מדתיים להתנהלות אנושית ועניינית גם בזמן חירום"

בכנסת מאיימים על משרד הבריאות: "לא נאשר"
חרדים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב, איים בדיון הבוקר (ראשון) שלא לאשר ביום שלישי מדינות אדומות. חברי הועדה הסכימו איתו וחיזקו את דבריו.

במהלך הדיון על תקנות תו ירוק ועל וועדת החריגים לכניסה והיציאה מישראל בשל הקורונה, חבר הכנסת קריב נזף: "מדיניות רשות האוכלוסין וההגירה לא מידתית. אם הדברים היו נעשים ע"פ חוק הקורונה לא היינו מאשרים לכם את התקנות".

"שמעתי הבוקר ממשרד הבריאות שהוא לא מוצא הצדקה אפידמיולוגית להגבלות הללו, אז איך אתם יכולים למנוע מנכד להשתתף בלווית סבתו? אנחנו בסגר? בסגר לא עומדים 40 דקות בפקק, לא חוגגים נובי גוד ולא הילולת הבאבא סאלי", אמר.

קריב איים: "אני מודיע שביום שלישי הקרוב לא יאושרו תקנות המדינות האדומות ואציע לחבריי שלא לתמוך בהן. או שתחזרו עם תשובות אחרות, או שאבטל את רשימת המדינות האדומות. דחיתם 100% מהבקשות המהותיות שנוגעות למקרים הומניטריים".

חברי הוועדה הנוכחים בדיון הצטרפו לדבריו. ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת אמר: "יש התעלמות של הממשלה ושמים פס גם לגבי פיצוי למי שבוטלה טיסתם. מדי יום אנחנו מקבלים פניות של אזרחים שהפסידו את כספם.

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה המשיך: "אמירתך שנדחה את התקנות חשובה מאוד. אנחנו מגיעים לשלב של שנתיים לתוך התקנות, ויש למצוא איזונים מדתיים להתנהלות אנושית ועניינית גם בזמן חירום. ההבדל בין הבקשות שלנו הוא עוד 2%".

ח"כ יום טוב חי כלפון מימינה: "אנחנו שומעים את זעקת הציבור, יש כבר קמפיין בקרב יהודי ארה"ב שחלק משרי הממשלה ורבים מהח"כים הצטרפו אליו. יש פה כאב אמיתי וקריאה אמתית ויש לשים לזה קץ".

משרד הבריאות גלעד קריב אורי מקלב נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד