כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסיבה להתפשטות המהירה

שורת מחקרים: זה החלק בגוף בו נדבק האומיקרון

שורת מחקרים שנערכו העלו ממצאים חדשים אודות ווריאנט ה'אומיקרון' | היכן בגוף הוא מתפשט במיוחד? ואיך זה שונה מהגלגולים הקודמים של נגיף הקורונה? | הפרטים 

שורת מחקרים: זה החלק בגוף בו נדבק האומיקרון
נגיף הקורונה במכון הביולוגי צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

אוסף של עדויות וראיות הולך וגדל מצביע על כך שגרסת ה'אומיקרון' נוטה להזיק יותר לגרון מאשר לריאות, מה שלדעת מדענים עשוי להסביר מדוע הווריאנט החדש מדבק יותר אך פחות קטלני ביחס לקודמיו.

"התוצאה של כל המוטציות שהופכות את אומיקרון לשונה מהגרסאות הקודמות היא, שייתכן שהיא שינתה את יכולתו להדביק סוגים שונים של תאים", כך אמר דינן פילי, פרופסור לווירולוגיה באוניברסיטת קולג' בלונדון.

לדבריו של הפרופ' דינן, מסתמן כי הווריאנט מדביק במיוחד את דרכי הנשימה העליונות, כלומר את התאים בגרון. "הוא מתרבה בתאים אלה בקלות רבה יותר מאשר בתאים בעומק הריאה", אמר דינן, "זה ממש ראשוני אבל המחקרים מצביעים על כיוון זה".

עוד דווח, כי אם הנגיף מייצר יותר תאים בגרון, זה הופך אותו לנגיש יותר, מה שמסביר את ההתפשטות המהירה של ה'אומיקרון'. וירוס שמצליח להידבק לריאה, לעומת זאת, עשוי להיות מסוכן יותר אך פחות מדביק.

בנוסף, ממצאי מחקר שנערך על עכברים שנדבקו באומיקרון, הראה כי הם מאבדים פחות משקל, יש להם עומס נגיפי נמוך יותר והם חווים דלקת ריאות פחות חמורה.

ממצאי המחקר על החיות אכן מצביע על כך שהמחלה פחות חמורה מדלתא ומהנגיף המקורי. בנוסף, נראה שהחיות התאוששו מהר יותר לאחר ההידבקות. 

קורונה אומיקרון לונדון מחקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד