כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התפשטות האומיקרון

בנט הודיע: אושר חיסון רביעי לבני 60 ומעלה; נגיע ל-50 אלף מאומתים ביום

בעקבות המשך התעצמות הגל החמישי והתפשטות האומיקרון, קיים הערב ראש הממשלה נפתלי בנט, מסיבת עיתונאים שבה בישר על תחילת מתן חיסון רביעי לבני 60 ומעלה והזהיר מפני הגעה ל-50 אלף מאומתים ביממה, אך לא הכריז על הנחיות או הגבלות חדשות • צפו בדבריו המלאים

בנט הודיע: אושר חיסון רביעי לבני 60 ומעלה; נגיע ל-50 אלף מאומתים ביום
נפתלי בנט במסיבת עיתונאים צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים, לנוכח התפשטות זן האומיקרון. במהלך דבריו הודיע כי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אישר חיסון רביעי למבוגרים בני 60 ומעלה ולצוותים רפואיים שחלפו ארבעה חודשים מקבלת מנת החיסון השלישית.

"גל האומיקרון כבר כאן", הצהיר בנט. וחשף כי "מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש עדכן אותי ואת שר הבריאות ניצן הורוביץ על החלטתו לאפשר חיסון רביעי למבוגרים מעל גיל 60 ולצוותים רפואיים - בתנאי שחלפו ארבעה חודשים מאז קבלתם את המנה השלישית". 

בנט שטח את תמונת המצב ואמר: "כיום אנחנו עם מעל ל-5,000 מאומתים ביום ולהערכתי עד סוף השבוע נחצה את ה-20 אלף, ובשיא הגל בהחלט יכול להיות שנחצה את ה-50 אלף מאומתים ליום", תיאר בנט. 

בהמשך ביקש ראש הממשלה מהציבור לגלות הבנה וסבלנות גם בנוגע לעומס המתקיים ברגעים אלה במתחמי בדיקות הקורונה ברחבי הארץ וסיפר כי "בשעות אלה ממש אנחנו נערכים לשנות את הקריטריונים לביצוע הבדיקות". 

באשר לשאלה האם המדינה מובילה למודל של חסינות עדר תיאר בנט: "מנסים להאט את קצב ההדבקה, אבל העיקרון המנחה הפעם, הוא שאין איך למנוע את הגל. אנחנו רוצים שבזמן הלא כל כך ארוך של הגל - לא יסתובבו אנשים פגיעים בחוץ. 

"העיקרון הפעם הוא שונה; מחוסנים מעל גיל 5 יוכלו להסתובב ולהמשיך בשגרת חייהם, מי שלא, אנחנו רוצים שפחות ייחשף", אמר בנט.

עוד חשף בנט, כי הסכים להצעה שבבתי ספר יסודיים יוכלו מורי ההוראה והתלמידים המחוסנים להיבדק בבדיקות הקורונה בשטח בית הספר.

במהלך דבריו לא בישר על הגבלות או הנחיות מיוחדות לנוכח הצפי שהאומיקרון ישבור שיאי תחלואה שטרם ראינו בארבעת הגלים הקודמים, כי אם שב וקרא להקפיד על עטיית מסכות ולצאת להתחסן.

בפרק שאלות העיתונאים, שאל כתב 'כאן', עמיחי שטיין, האם ישנה תוכנית ב' לאפשרות שישראל לא תצליח לעצור תחלואה קשה ולמנוע את קריסת בתי החולים במדיניות הנוכחית? בנט השיב על כך ואמר: "אנחנו עושים את כל הפעולות והחישובים וגם נערכים. להערכתנו, אם הציבור יפעל לפני הכללים, יש סבירות שנצלח בצורה טובה את הגל".

מוקדם יותר הערב, אישר קבינט הקורונה את הצעתה של שרת המדע, אורית פרקש הכהן, כי מיום חמישי יחול תו ירוק זמני ל-30 יום למי שהתחסן חיסון ראשון.

מסיבת עיתונאים נפתלי בנט אומיקרון קורונה חיסון רביעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד