כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הסרת מכסי היבוא

עשרה ח"כים מהקואליציה מאיימים: לא נגיע להצבעות

עשרה חברי כנסת מהקואליציה מאיימים כי אם בשבוע הבא ייחתמו צווי הסרת מכסי היבוא על פירות וירקות בלא הבנות, הם לא יופיעו להצבעות במליאה

עשרה ח"כים מהקואליציה מאיימים: לא נגיע להצבעות
מליאת הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עשרה חברי כנסת מהקואליציה חתמו על מכתב שיזם חבר הכנסת רם שפע בו הם מאיימים שיפסיקו להגיע להצבעות הקואליציה אם בשבוע הבא ייחתמו צווי הסרת מכסי היבוא על פירות וירקות בלי הבנות מולם.

לפי הפרסום של דפנה ליאל בחדשות 12, על המכתב חתומים חוץ מח"כ שפע: יאיר גולן, אלון שוסטר, אפרת רייטן, אמילי מואטי, איבתיסאם מרעאנה, גלעד קריב, נעמה לזימי, יעל רון בן משה ומופיד מרעי.

לטענת החותמים על המכתב, מדובר במחטף שנועד להקדים את מסקנות הוועדה שהוקמה לבדוק את פערי התיווך בין החקלאים לרשתות השיווק, בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה ומנכ"לית משרד החקלאות.

יצוין כי התחרות שתגיע בעקבות הורדת המכסים על יבוא פירות וירקות, תוביל לירידה משמעותית במחיר לצרכן. מנגד היא תפגע בחקלאים הישראלים ובתוצרת המקומית.

"בנושא החקלאות אני רוצה להדגיש שהבעיה המרכזית שלנו היא הירידה הדרמטית בצריכת הפירות והירקות", אמר השר ליברמן בישיבת הסיעה של ישראל ביתנו בשבוע שעבר. "אנחנו לא יכולים להרשות ירידה בצריכה של 20% בממוצע. לכן, אנחנו רוצים להגיע למצב שגם אנשים בשכבות החלשות יוכלו לאכול יותר פירות וירקות ופחות אוכל לא בריא".

"לגבי החקלאים, אין ספק שהם מלח הארץ", המשיך ליברמן. "אנחנו חושבים גם על החקלאות וגם עליהם. במצב של היום כפי שבא לידי ביטוי בתקציב, אנחנו נתמוך תמיכה ישירה בכל החקלאים שעלולים להיפגע מהורדת המכס, ומצד שני נשקיע הרבה בטכנולוגיות, בשדרוג התשתיות החקלאיות, במחקר ובפיתוח החקלאי. אפשר גם לשפר את מצב החקלאים והחקלאות וגם להוזיל את מחירי הפירות והירקות".

מכס רם שפע פירות וירקות משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד