ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"ניסה לגרום לתקרית לאומית"

אוקראינה: שנת מאסר לאנטישמי שהשליך חנוכייה לנהר

בית המשפט באוקראינה גזר שנת מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי, על אנטישמי מקומי שהשליך חנוכיית ענק לנהר. "ניסה לגרום לתקרית לאומית בין לאומים שונים באוקראינה, על ידי ניתוק החנוכייה מרשת החשמל, והשלכתה למים"

אוקראינה: שנת מאסר לאנטישמי שהשליך חנוכייה לנהר
החנוכייה שהושלכה לנהר צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט המחוזי בעיר אוז'הורוד באוקראינה הרשיע תושב מקומי בגין הפלת חנוכייה לנהר בחג ההחנוכה וזאת על פי החוק הפלילי של אוקראינה. בית המשפט פרסם כי הנאשם הודה באשמה, והוא נידון לשנת מאסר בפועל ושנה על תנאי.

בהודעת בית המשפט נאמר, כי "המורשע הואשם בהסתה לשנאה לאומית ולאיבה", בהודעה נאמר גם, כי "בתאריך 05.12.2021, הנאשם ניסה לגרום לתקרית לאומית בין לאומים שונים באוקראינה, על ידי ניתוק החנוכייה מרשת החשמל, והשלכתה למים".

האירוע התרחש באוז'הורוד כשהקהילה היהודית חגגה את יום ה-7 של חנוכה, זמן לא רב לפני כן פורסמו עלונים אנטישמיים במחוז.

חנוכה רווי אנטישמיות באוקראינה: חנוכיית ענק הושלכה לנהר

כזכור החנוכייה המפוארת שהוצבה על ידי הרב מנדל וילהלם, רב העיר ושליח חב"ד באוז'הורוד (אונגוואר לשעבר), עמדה לתפארה במשך ימי החנוכה האחרון, ובכל ערב נערכו הדלקות עם מנהיגי הקהילה ואישי ציבור מקומיים. המעמד משך למקום יהודים רבים ועורר קידוש השם, החנוכייה הגדולה הייתה מוצבת כמדי שנה סמוך לטיילת שעל נהר האוז.

אלא שבנר האחרון של חנוכה הרב וילהלם הופתע לגלות כי החנוכייה איננה. לאחר חיפוש קצר היא נמצאה מושלכת בנהר לא הרחק מהיכן שהייתה מוצבת. התברר כי אנטישמים שברו אותה והשליכו אותה לנהר.

שלומי אלישע יו"ר ארגון שמירה אוקראינה אומר ל'בחדרי חרדים': "ממשלת אוקראינה מגלה אפס סובלנות כלפי אירועים מהסוג הזה, אנו שמחים לראות שבסופו של דבר מי שפוגע ברגשות הציבור היהודי באוקראינה נענש על מעשיו, ראוי לציין שבאוקראינה אין כלל אנטישמיות בשנים האחרונות, רואים את הפירות של הרשויות במלחמה באנטישמיות ואנו מברכים על כך".

חנוכייה אוקראינה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד