י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אירוע חריג

מסוק התרסק מול חופי חיפה: איש צוות פונה לביה"ח, 2 נוספים נהרגו

מסוק צבאי מסוג 'עטלף' התרסק הערב בים אל מול חופי חיפה, סמוך לבת גלים | על סיפון המסוק שהו שלושה אנשי צוות. בתום סריקות נרחבות אותרו השלושה, אחד מהם פונה לבית חולים רמב"ם בעיר באורח בינוני. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותם של השניים הנותרים | תיעוד מהזירה 

מסוק התרסק מול חופי חיפה: איש צוות פונה לביה"ח, 2 נוספים נהרגו
החיפושים בחיפה צילום: אלון נדב, פלאש 90

מסוק צה"לי התרסק הערב (שני) בים, מול חופי חיפה, בעת ששהו עליו שלושה אנשי צוות. מייד עם התקבל הדיווח הראשוני, הוקפצו לאזור  כוחות הצלה גדולים שפתחו בסריקות אחר הלוחמים.

שעה קלה לאחר ההתרסקות אותר אחד מאנשי הצוות והוא חולץ אל החוף. צוות רפואה פינה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה לשם קבלת טיפול רפואי. במשך שעה ארוכה נעשו מאמצים לחלץ את שני הלוחמים הנוספים שהיו על סיפון המסוק, כשבסיומם הם אותרו בעומק הים. ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותם.

מדובר צה"ל נמסר כי "אנשי צוות המסוק חולצו על ידי לוחמי ילת״ם, לוחמי שייטת 13, לוחמי 669 וכוחות שיטור ימי שהעניקו לטייסים טיפול ראשוני. קצין הסיור נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותם של שני הטייסים האחרים. הודעה נמסרה למשפחות, צה"ל משתתף בצערן וימשיך ללוותן". 

המסוק הימי, מסוג 'עטלף', התרסק מול המרכז לחקר ימים ואגמים בבת גלים. כוחות צה"ל שהשתתפו בסריקות עשו שימוש בפצצות תאורה. אזרחים רבים ששהו בחוף דיווחו זמן קצר לאחר ההתרסקות כי ראו הבזק אור ולאחר מכן את המסוק נופל אל המים.

בצה"ל החלו לחקור את נסיבות התאונה האווירית הקשה, אולם מסתמן כי ההתרסקות התרחשה בשל תקלה טכנית. מבדיקה ראשונית מתברר שהמסוק והצוות שעליו שבו מגיחת אימונים בעומק הים. 

איש הצוות שפונה לבית החולים חולץ ע"י אנשי השיטור הימי שהשתתפו בחיפושים. חלקי המסוק נסחפו אל החוף והם נאספים על ידי כוחות צה"ל והמשטרה שנמצאים בזירה. "מצבו של החייל שפונה לבית החולים יציב לחלוטין", אמר מנהל בית החולים רמב"ם, ד"ר מיקי הלברטל. "יש לו פציעות מסוימות אבל לא משמעותיות. הוא הועבר לטיפול נמרץ, סובל קצת מהיפותרמיה אבל הוא בהכרה ויציב".

במקביל, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הורה על קרקוע מערך ה"עטלף" וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר. בנוסף, מינה מפקד חיל האוויר צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט' לבירור נסיבות התאונה הקשה.

התרסקות מסוק חיפה חוף הים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד