י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החוק שנפל עולה בחזרה

מנסה לפצל את הליכוד: התשובה של שקד לבג"צ

בתגובה לעתירה שהוגשה בעניין, שרת הפנים איילת שקד הודיעה לבג"ץ כי חוק האזרחות, שנפל בקיץ האחרון, יעלה להצבעה עוד החודש | הבוקר פורסם כי היא מנסה להעביר אותו באמצעות חברי כנסת מתוך הליכוד

מנסה לפצל את הליכוד: התשובה של שקד לבג"צ
אזרחים ערביים ברחובות צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

חוק האזרחות, שנפל בחודש יולי האחרון, יעלה להצבעה במהלך החודש הקרוב, כך לפי תשובתה של שרת הפנים, איילת שקד, לבית המשפט העליון.

שקד הגיבה לעתירה על גיבוש נוהל בעניין בקשות לאיחוד משפחות בין פלסטינים לערבים ישראלים, והשיבה כי חוק האזרחות יחוקק עוד החודש הקרוב ויאסור על איחוד משפחות פלסטיניות.

לא ברור עדיין איך שקד תוכל להעביר את החוק מחדש, כשכזכור עד הרגע האחרון שכנעו את חברי מרצ ורע"מ לתמוך בחוק. הבוקר פורסם כי שקד מנסה להעביר את החוק דווקא באמצעות תמיכה מן האופוזיציה.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', השרה פנתה בשבועות האחרונים לכמה אנשי ליכוד, ביניהם יובל שטייניץ ואבי דיכטר, והציעה להם להעלות את חוק האזרחות מטעמם ושהיא תדאג להשיג לו תמיכה בקואליציה.

גורם בליכוד הבהיר: "היא רוצה את התמיכה שלנו בחוק כדי שרע"מ, מרצ והעבודה יצביעו נגד ויגידו שהם שומרים על הערכים שלהם וככה כולם ייצאו מרוצים. אם היא תצליח לעשות את זה היא תתרברב, ובצדק, איך היא הצליחה לתמרן אותנו. אמרנו שאין מה לדבר, רק על הנוסח שאנחנו הצענו".

מלשכת שרת הפנים נמסר בתגובה לפרסום כי "בכוונת שרת הפנים להעלות הצעת חוק ממשלתית של חוק האזרחות לוועדת שרים בשבועות הקרובים. שקד נחושה להעביר את החוק מתוך אחריות לאומית ואחריות לביטחונה של מדינת ישראל".

איילת שקד עתירה לבגץ חוק האזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד