י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שמותיהם הותרו לפרסום

אסון בטיסת האימונים: שני קצינים נהרגו בהתרסקות המסוק בים

תוצאה טראגית מהתרסקות מסוק ה'עטלף': שני טייסים, קציני צה"ל, נהרגו בתאונה האווירית מול חופי חיפה | המסוק פגע במים במסגרת טיסת אימונים - והתרסק | חלקים שנסחפו אל החוף נאספו ע"י צה"ל | מפקד חיה"א הורה על קרקוע מערך מסוקי ה'עטלף' ועל עצירת טיסות אימונים 

אסון בטיסת האימונים: שני קצינים נהרגו בהתרסקות המסוק בים
כוחות הביטחון בחיפושים אחר שרידים צילום: Roni Ofer/Flash90

בהתרסקות המסוק הצה"לי אתמול מול חופי חיפה נהרגו שני קציני צה"ל ששימשו כטייסים. כך הותר הלילה (בין שני לשלישי) לפרסום. בתאונה האווירית נפצע קצין נוסף באורח בינוני והוא מאושפז בבית החולים רמב"ם בעיר. צה"ל הודיע על האסון למשפחות ההרוגים. על סיפון המסוק היו שלושה אנשי צוות - קצין סיור מוסק ושני טייסים.

אחרי ההתרסקות הקטלנית הורה מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, על קרקוע מערך מסוקי ה'עטלף', וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר. בנוסף, מינה מפקד חיל האוויר צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט'.

סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל

הטייסים שנהרגו הם סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל, סגן מפקד בסיס חיל האוויר על שם עזר ויצמן ברמת דוד, בן 38, נשוי ואב לשלושה ממחנה יהודית. הקצין השני הוא רב-סרן חן פוגל ז"ל טייס מסוקים בטייסת 'מגיני המערב' (193), בן 27 מחיפה.

מבדיקה ראשונית עולה כי המסוק הימי מסוג 'עטלף' פגע במים במסגרת טיסת אימונים, סמוך לחופי חיפה. אנשי צוות המסוק חולצו על ידי לוחמי ילת"ם, לוחמי שייטת 13, לוחמי 669 וכוחות שיטור ימי שהעניקו לטייסים טיפול ראשוני. קצין הסיור שניצל עוד הספיק להתקשר לבסיס כדי לדווח המקרה ולכוון את הכוחות לזירה. 

רב-סרן חן פוגל ז"ל

קצין הסיור נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותם של שני הטייסים. הודעה, כאמור, נמסרה למשפחות. "צה"ל משתתף בצערן וימשיך ללוותן", נמסר הלילה בהודעת הצבא.

שר הביטחון בני גץ כתב כי הוא "מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק ורפואה שלמה לפצוע. שוחחתי עם הרמטכ"ל, ואני מבטיח שצה"ל יתחקר את האירוע ויפיק את הלקחים הנדרשים. אני מבקש להודות לכוחות החילוץ שפעלו במהירות ובתנאים לא פשוטים כדי לאתר את צוות המסוק".

ראש הממשלה, נפתלי בנט כתב: "זהו לילה עצוב מאוד. בשם אזרחי ישראל, אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק, והחלמה מהירה לקצין הפצוע. טייסי חיל האוויר שנפלו בתאונה היו מטובי בנינו. עם ישראל לא ישכח את תרומתם, לילה ויום, לביטחון המדינה. יהי זכרם ברוך".

מייד עם התקבל הדיווח הראשוני אמש, הוקפצו לאזור  כוחות הצלה גדולים שפתחו בסריקות אחר הלוחמים. שעה קלה לאחר ההתרסקות אותר אחד מאנשי הצוות והוא חולץ אל החוף. צוות רפואה פינה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה לשם קבלת טיפול רפואי. במשך שעה ארוכה נעשו מאמצים לחלץ את שני הטייסים שהיו על סיפון המסוק, כשבסיומם הם אותרו בעומק הים. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותם.

המסוק התרסק מול המרכז לחקר ימים ואגמים בבת גלים. כוחות צה"ל שהשתתפו בסריקות עשו שימוש בפצצות תאורה. אזרחים רבים ששהו בחוף דיווחו זמן קצר לאחר ההתרסקות כי ראו הבזק אור ולאחר מכן את המסוק נופל אל המים.

איש הצוות שפונה לבית החולים חולץ ע"י אנשי השיטור הימי שהשתתפו בחיפושים. חלקי המסוק נסחפו אל החוף והם נאספים על ידי כוחות צה"ל והמשטרה שנמצאים בזירה. "מצבו של החייל שפונה לבית החולים יציב לחלוטין", אמר מנהל בית החולים רמב"ם, ד"ר מיקי הלברטל. "יש לו פציעות מסוימות אבל לא משמעותיות. הוא הועבר לטיפול נמרץ, סובל קצת מהיפותרמיה אבל הוא בהכרה ויציב".

חיפה צה"ל ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד