ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חברות הרכב יקדמו ספורט

צרפת אוסרת על אריזות פלסטיק לפירות וירקות

עם תחילת השנה הלועזית בצרפת, נכנס לתוקפו החוק האוסר על שימוש באריזות פלסטיק לשיווק פירות וירקות | החברות והמשווקים זועמים על כך שלא שמעו את דעתם ועל החברות קטנות שלא יוכלו לספוג את העלויות 

צרפת אוסרת על אריזות פלסטיק לפירות וירקות
חנות ירקות צילום: unsplash

האיסור על שימוש בפלסטיק לאריזת פירות וירקות, שאושר בהצבעה באוקטובר 2021, נכנס לתוקף בצרפת בתחילת השנה הלועזית הנוכחית.

פעילי איכות הסביבה פעלו זה מכבר נגד פלסטיק חד פעמי, בעוד הנשיא עמנואל מקרון תמך במהלך, אך דגל בגישה "פרגמטית" כדי לתת לאנשים זמן להתרגל. עם זאת, החקיקה המלאה תיושם רק ב-2026, כדי לאפשר לחברות זמן להסתגל, החוק כולל גם מכירת פירות יער, הנחשבים לרגישים יותר.

כמו כן ניתנו שישה חודשים זמן לכל החברות, לסיים את מלאי אריזות הפלסטיק. חברת Pomanjou, המייצרת עד 40,000 טון תפוחים בשנה, השתמשה באריזות של 100% קרטון בשלוש השנים האחרונות. אבל עלויות האריזה זינקו בין 20% ל-30%, לפי החברה. כך דווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

עוד דווח, כי קבוצת הסופרמרקטים הגדולה קזינו, מסרה כי היא תמכור כעת עגבניות במיכלי קרטון ותספק ללקוחות שקיות נייר. חברות האריזה מציינות כי החוק הפתיע אותה, במיוחד האיסור על פלסטיק ממוחזר.

לורן גרנדין, ראש איגוד הפירות והירקות בצרפת, התלונן על כך שהרשויות לא לקחו בחשבון חברות קטנות שלא יוכלו לשאת את העלויות של חלופות פלסטיק. "הם מעולם לא התייעצו איתנו", אמר לסוכנות AFP.

מקדמי החוק בצרפת צופים כי הרגולציה החדשה הזו תחסל כמויות אדירות של פסולת פלסטיק כל שנה. החוק קובע גם, כי חברות רכב חייבות לקדם בפרסומות שלהן הליכה ורכיבה על אופניים במקום נהיגה.

פירות וירקות פלסטיק צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד