י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המורה לא סיפק הסבר

"התרגיל" שעשו אנשי 'מס הכנסה' לתלמידת הנהיגה

במהלך ביקורת ניהול ספרים בחדרה נתפס קבלן שלא דיווח על הכנסות של 203 אלף שקלים | במסגרת הביקורת הגיעו המבקרים למורה לנהיגה בעיר. המבקרים יצרו קשר עם תלמידת נהיגה שמספרה היה רשום על נייר, וביקשו לברר מה היה גובה התשלום האחרון שהעבירה למורה. כך זה הסתיים

"התרגיל" שעשו אנשי 'מס הכנסה' לתלמידת הנהיגה
לימוד נהיגה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אנשי ביקורת ניהול ספרים מפקיד שומה חדרה ערכו מבצע ביקורת בעסקים בערים חדרה, פרדיס, באקה אל גרביה, גבעת אולגה ופרדס חנה. במהלך המבצע בוקרו עסקים ממגוון ענפים כמו תעשייה, ממכר מזון, רופאי שיניים ויועצי מס. לביקורת קדמו תצפיות ורכישות ביקורת סמויות וחלק מהעסקים בוקרו על סמך מידע מקדים או אזהרות קודמות.

מתוך 62 עסקים שבוקרו, 14 לא רשמו הכנסות. בין היתר, הגיעו המבקרים לאתר בנייה שבו עבד קבלן שיפוצים שלא ניהל ספרים ולא דיווח על הכנסותיו מאז שנת 2018. מעיון ביומן שבו רשם הקבלן היכן עבד וכמה כסף קיבל תמורת עבודתו, נמצא כי בשנים 2020 ו-2021 קיבל 203,000 שקל שלא דווחו לרשות המסים ולא נרשמו בגינם חשבוניות או קבלות. למקום הוזעק צוות חוקרים מפקיד שומה חיפה אשר המשיכו בחקירה.

המבקרים הגיעו גם למורה לנהיגה בעיר חדרה. במהלך הביקורת אותר דף נייר שעליו הופיע מספר טלפון נייד של אחת מתלמידותיו. המבקרים יצרו קשר עם התלמידה וביקשו לברר מה היה גובה התשלום האחרון שהעבירה למורה. התלמידה הפנתה את המבקרים לאביה, שדיווח להם כי שילם למורה 5,000 שקלים במזומן. אולם, בספרי העסק הופיע דיווח על קבלת תשלום של 2,700 שקלים בלבד. המורה לא סיפק הסבר להיעדר הדיווח על 2,300 השקלים הנותרים.

מבצעים אלו, מציינים ברשות המסים, נערכים כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב אזרחים.

מס הכנסה העלמת מס קבלן בניה שיעורי נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד