י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהדרין מן המהדרין

חברי בד"צ שארית ישראל סיירו בחברת חסלט בנגב

עקב שנת השמיטה הגיעו חברי בד"צ שארית ישראל שליט"א לסיור מיוחד במיזם שוקת של חסלט בנגב # בין הרבנים שסיירו: הרב הגאון רבי יחיאל יוסף במברגר שליט"א, הרב הגאון רבי צבי וובר שליט"א והרב הגאון רבי אברהם הכהן רובין שליט"א

חברי בד"צ שארית ישראל סיירו בחברת חסלט בנגב
ביקור בחברת חסלט צילום: אוריאל אוחנה

הרכב מיוחד של רבני ועד הכשרות של בד"צ שארית ישראל הגיעו לסיור במיזם שוקת של חסלט בנגב. הרבנים הגיעו לסיור מקצועי על קרע שנת השמיטה שאנו נמצאים בשיאה, ועל רקע ההיערכות חסרת התקדים של חסלט להביא את האיכות הידועה של מוצריה בסטנדרט הכשרותי הגבוה ביותר לשנת השמיטה, כפי שהיא נוהגת בכל שנות קיומה בליבת עשייתה עם רמת הנקיות המהודרת ביותר.

חברי הבד"ץ שסיירו הם  הרב הגאון רבי יחיאל במברגר שליט"א הרב הגאון רבי צבי וובר שליט"א והרב הגאון רבי אברהם הכהן רובין שליט"א והמפקח הרב דוד גולדבלט שליט"א

הרבנים בדקו את אופן הגידול בחממות מבחינת נקיון הירק מתולעים. וכן בדקו את עניין חיוב תרומות ומעשרות והאם שייך לחייב מצד גמר מלאכה ביד ישראל, באיזה חלק ממלאכות השדה עובר הירק לרשות ישראל.

כידוע ועד הכשרות של בד"צ שארית ישראל מאשרים רק גידול בחממות נוכרי, ויבול מערבה דרומית או חו"ל בלבד. על כן כל ירקות העלים בהכשר בד"ץ שארית ישראל הם מהמקומות הנ"ל בלבד.

לאחר מכן נמשך הסיור במפעל חסלט ליד נתיבות ,שם ראו הרבנים את אופן קבלת הסחורה, בדיקות המעבדה במשך הגידול ואישורי קטיפה. כמו כן תיעוד התוצאות ובדיקת הקריטריונים לאישור הסחורה שתהיה סחורה נקיה מכל חשש על אף שישנם הוראות שטיפה בבית על כל השקיות של תוצרת חסלט.

אליעזר ברט, מנכ"ל ומייסד חסלט, סקר את כלל ההיערכות: "נעשתה כאן השתדלות מאוד גדולה, כמעט בלתי סבירה. לא מדבר רק על הקמת החממות בעלות של מיליונים רבים, בהם ההשקעה הכספית היא מאוד גדולה, אלא בכלל על תשומת הלב וההשקעה המערכתית שלנו, כי אנחנו רואים את הציבור שרוצה את המוצרים האלה של חסלט שהמתאימים בדיוק לדרישות של בד"צ שא"י ועושים הכל כדי לספק לו אותו".

בהמשך הסיור ראו הרבנים את הירק המצונן שנשטף במכונות שטיפה מיוחדות, ונבדק במעבדה כאשר הקריטריונים הם 0 חרקים. ופסילת סחורה אף אם נמצא חרק אחד בלבד.

שארית ישראל חסלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד