כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חקירת אסון מירון

הרב מאיר נחמן אלחדד מזהיר בוועדה מפני אסון נוסף

עדות הרב מאיר נחמן אלחדד בוועדת החקירה לאסון מירון: תיאור השבת הקשה לאחר זיהוי גופות בניו באבו כביר, ביקורת על ההמלצה לאפשר הדלקה אחת בלבד ודרישה למצוא את האחראים לרשלנות שגרמה לאסון

הרב מאיר נחמן אלחדד מזהיר בוועדה מפני אסון נוסף
האב השכול מעיד בוועדה צילום: מתוך השידור החי

הרב מאיר נחמן אלחדד אמר היום (שלישי) לחברי ועדת החקירה לאסון מירון, כי המלצת הוועדה לקיים בל"ג בעומר תשפ"ב, הדלקה אחת בלבד על הר מירון - היא הזמנה לאסון נוסף.

אלחדד, ששיכל שני בנים באסון הנורא שהתרחש בל"ג בעומר האחרון ב"מסדרון המוות" במירון, עלה היום להעיד, לאחר שביטל את הגעתו למסור עדות לפני מספר שבועות.

הרב אלחדד טען כי חייבים למצוא את האחראים לרשלנות בליל ל"ג בעומר. רשלנות, שלדבריו, התבטאה במתן פקודה לקיים הדלקה אחת בלבד בשטח חסידות תולדות אהרן, מה שמנעה את פיזור הקהל במתחמים ריקים שבהר מירון.

הרב מאיר נחמן אלחדד בכניסה למתן עדות בוועדת החקירה. צילום: ישראל דיסקינד

לדבריו, ההמלצה של הוועדה לאפשר הדלקה אחת בלבד, של האדמו"ר מבאיאן, על הר מירון - היא מתכון לאסון נוסף, שכן מדובר בהמלצה שעלולה לגרום שוב לצפיפות מסוכנת בהר מירון.

יו"ר הוועדה נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, ביקשה ממנו לחדול מדברי הביקורת ולהמשיך במתן עדותו.

הרב אלחדד גם תיאר את השבת הקשה בקרית מוצקין, לאחר שזיהה את גופת בנו באבו כביר, וסיפר על האמונה האיתנה שלו בה', שבזכותה הוא מצליח לשרוד את התקופה הקשה.

לצד היו"ר מרים נאור, חברים בוועדה - האלוף במיל' שלמה ינאי והרב מרדכי קרליץ. בהמשך היום מעידים - קרן פטל, מנכ"לית מועצה אזורית מרום הגליל; הרב מרדכי הלפרין, יו"ר ועד היישוב מירון לשעבר; דויד קליין, יו"ר ועד היישוב מירון.

כזכור, הרב מאיר נחמן אלחדד שיכל במירון את שני בניו - הילד משה מרדכי ז"ל בן 12, והבחור החשוב יוסף דוד ז"ל בן ה-18.

ועדת חקירה ממלכתית אסון מירון תשפ"א הרב נחמן אלחדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד