י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרטים חדשים על האסון

התרסקות המסוק: מנוע שמאל החל לבעור, הקצין פתח את הדלת וניצל

פרטים חדשים מתפרסמים בנוגע להתרחשויות שהובילו לאסון התרסקות המסוק בו נספו שני קציני צה"ל. לפי הפרטים החדשים שהגיעו גם מהקצין שניצל, מנוע שמאל החל לפתע להתלקח והצוות החל בביצוע נחיתת חירום. נבדק האם הקצינים שנספו איבדו הכרה כתוצאה מעשן

התרסקות המסוק: מנוע שמאל החל לבעור, הקצין פתח את הדלת וניצל
חלקי המסוק, כוחות ההצלה סורקים צילום: פלאש 90

פרטים חדשים נחשפים בנוגע לתאונת המסוק הקטלנית שקיפחה אמש (שני) את חייהם של שני קציני צה"ל, סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל ורב-סרן חן פוגל ז"ל. לפי הפרסום של ניר דבורי ב-n12, קצין הסיור הימי שניצל סיפר למקורביו שמנוע שמאל של המסוק החל לפתע להתלקח ולדבריו הצוות החל בביצוע נחיתת חירום.

הקצין סיפר כי קודם כל, הנמיכו אנשי המסוק גובה ומהירות במטרה לבצע נחיתת אונס במים. בהתאם לתרגולת, פתח קצין הסיור הימי את דלתות המסוק מגובה נמוך שבו ניתן לקפוץ למים. הוא פתח את הדלתות, הדף אותן - וקפץ החוצה. בכך ניצלו חייו. 

אביו של הטייס שנהרג בהתרסקות המסוק: "רוצה שיזכרו את החיוך שלו"

בצה"ל אומרים כי הקצין שניצל פעל על פי תרגולת החירום, מה שהוביל לכך שהוא נפגע באורח בינוני בלבד. לאחר קפיצתו, הוא הצליח לשחות - ולהתרחק מהמסוק עד שצוות שיטור ימי אסף אותו אל סירת חילוץ.

בצה"ל בודקים האם ייתכן ששני אנשי הצוות שנספו, למרות שהצליחו להנחית את המסוק, איבדו את הכרתם כתוצאה מהעשן הסמיך שמילא את המסוק ובשל כך לא נמלטו ע"פ התרגולת.

בתוך כך, גוף המסוק שהתרסק נמשה מהים. מוקדם יותר בדובר צה"ל הבהירו כי "עד הרגע הזה לא יודעים את התשובה על שאלת ההתרסקות".

מבית החולים רמב"ם נמסר בנוגע למצבו של הקצין שניצל: "הבוקר מצבו הרבה יותר טוב, יציב, בהכרה מלאה. הפציעה העיקרית שהייתה זה שבר בעמוד השדרה המותני. המצב הנוירולוגי שלו תקין לגמרי". לדבריו, "הוא צפוי גם כן שייצא מטיפול נמרץ כללי וימשיך טיפול במחלקה רגילה בבית החולים".

התרסקות מסוק צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד