כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הכניסה לציון תיאסר

שרוולים והקצבת זמן למתפללים: כך תתנהל הילולת הבבא סאלי

אחרי השגת התקציב לדרישות הבטיחות, במשטרה סיימו את ההיערכות להילולת הבבא סאלי בנתיבות | באופן חריג: לא תותר כניסת קהל לתוך הציון והתפילות יערכו במתחם שסביבו | המשטרה צפויה לווסת את כניסת הקהל למתחם, כך שמתפללים ייכנסו בפעימות | כל הפרטים

שרוולים והקצבת זמן למתפללים: כך תתנהל הילולת הבבא סאלי
היערכות בקבר הבבא סאלי צילום: דוברות המשטרה

המשטרה השלימה היום (שלישי) את ההיערכות לקראת הילולת הבבא סאלי בנתיבות. החל מהערב בשעה 21:00 יתפרסו למעלה מ-1,600 שוטרים באזור הציון במטרה לשמור על הסדר הציבורי. השוטרים צפויים לשהות במקום עד לסיום ההילולה ביום חמישי.

יצויין, כי לראשונה מזה שנים, במהלך ימי ההילולה לא תותר כניסת קהל לתוך הציון והתפילות יערכו במתחם שסביבו. הסיבה לכך היא שמתחם הקבר יכול להכיל מספר מצומצם של אנשים ואינו תואם את דרישות הבטיחות.

כניסת המתפללים למתחם התפילה, בחניית הציון, תיעשה באמצעות שרוולים יעודיים, כאשר בכל פעימה ייכנסו כ-400 גברים ו-400 נשים שישהו במקום למשך 7 דקות ויצאו בצורה מעגלית, כך שיתפנה מקום לקבוצה הבאה מבלי ליצור עומס.

במהלך ימי ההילולה שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, ייפרסו בכוחות מתוגברים לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הציבור, וויסות קהל והכוונת תנועה בצירי התנועה ובעיר נתיבות.

הנחיות למשתתפים, כפי שפרסמה מהשטרה: על מנת לאפשר קיום האירוע, תוך שמירה על בריאות החוגגים, תותר כניסה למקום לבעלי תו ירוק או בדיקה קרונה בתוקף. יש לבצע את הבדיקות בטרם הגעה לאירוע, ויש להכין ולהציג התיעוד בכניסה. במהלך השהיה באזור יש לעטות מסכות.

הסדרי התנועה: כחלק מההיערכות ייסגר היום מתחם ההילולה, ולא תתאפשר כניסה לכל סוגי כלי הרכב. המתחם ייפתח שוב בשעות הלילה של יום חמישי. בבד בבד, החל מהשעה 22:00 ועד יום חמישי יסגר לתנועה רח' דרכי רפאל הסמוך לציון. ציבור הנהגים ובעלי תו נכה מתבקשים לחנות רכבם בחניון הרכבת בנתיבות ומשם יופעל מערך הסעים (שאטלים) מיוחד.

במשטרה הבהירו כי באזור מתחם ההילולה לא יתאפשר ממכר מזון או הפעלת דוכנים, לא תתאפשר הכנסת נשק וחל איסור על הפעלת רחפנים. בשל התחזית למזג אוויר חורפי במשטרה לציבור הנהגים  לנהוג בייתר זהירות וכללי נהיגה בטוחה. "ציבור החוגגים מתבקש להשמע להנחיות השוטרים והסדרנים", נמסר מהמשטרה.

 

 

בבא סאלי היערכות הילולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד