כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סערה בצרפת

הנשיא עמנואל מקרון מאיים על סרבני החיסונים: "אטריד אותם"

נשיא צרפת מקרון הודיע כי יקשה עד כמה שיוכל את חיים של סרבני החיסונים. "אני באמת רוצה להטריד אותם, ואנחנו נמשיך לעשות זאת עד הסוף", איים. יריבים פוליטיים אמרו שהשפה הבוטה בה נקט בראיון, אינה ראויה לנשיא

הנשיא עמנואל מקרון מאיים על סרבני החיסונים: "אטריד אותם"
עמנואל מקרון צילום: Hadas Parush/Flash90

ברקע התחלואה הגוברת במדינה, נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר לעיתון הצרפתי Le Parisien, כי הוא מתכוון את חייהם של סרבני החיסונים במדינה. "אני באמת רוצה להטריד אותם, ואנחנו נמשיך לעשות את זה - עד הסוף", שיגר הנשיא איום. מנגד, יריביו הפוליטיים טענו כי השפה הבוטה בה נקט הנשיא בראיון, איננה הולמת את מעמדו.

דיון שהתקיים בפרלמנט הצרפתי בנוגע להצעת החוק שתמנע מבלתי מחוסנים כניסה לחלק מהמקומות הציבוריים, ממשיך לעורר סערה בצרפת. החקיקה הייתה צפויה להיות מאושרת בהצבעה השבוע, אך היא הכעיסה את מתנגדי החיסונים וכמה חברי פרלמנט צרפתיים אף אמרו שקיבלו איומים על חייהם בשל החוק המתגבש.

בראיון ל-Le Parisien הודה מקרון כי אמנם הוא לא "יחסן בכוח", אך אמר כי הוא מקווה "לעודד אנשים להילחץ על ידי הגבלת הגישה שלהם לפעילויות בחיי החברה". הוא הוסיף, "אני לא אשלח אנשים לא מחוסנים לכלא, אז אנחנו צריכים להגיד להם, מה-15 בינואר כבר לא תוכלו ללכת למסעדות. לא תוכלו יותר ללכת לשתות קפה, לא תוכלו יותר ללכת לתיאטרון ולא ללכת לקולנוע".

השפה שבה השתמש מקרון במטרה להטריד את הלא מחוסנים, עוררה תגובה חריפה מצד פוליטיקאים מהאופוזיציה. "שום מצב חירום בריאותי לא מצדיק מילים כאלה", אמר ברונו ריטאיו, מנהיג הסנאט של הרפובליקנים הימניים, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "עמנואל מקרון אומר שהוא למד לאהוב את הצרפתים, אבל נראה שהוא אוהב במיוחד לבוז להם" הוסיף.

מנהיגת הימין הקיצוני, מרין לה פן, צייצה בטוויטר: "נשיא לא צריך להגיד ככה, עמנואל מקרון אינו ראוי לתפקידו". פוליטיקאי נוסף, ז'אן-לוק מלנשון אמר כי זה "ברור, כרטיס החיסון הוא ענישה קולקטיבית נגד חופש הפרט".

מקרון עדיין לא הכריז רשמית שיתמודד לקדנציה שנייה בבחירות לנשיאות באפריל, אך אמר ל-Le Parisien בראיון כי הוא יבהיר את החלטתו "ברגע שהמצב הבריאותי יאפשר זאת".

עמנואל מקרון חיסונים קורונה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד