כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מאחורי הקלעים

המספרים נחשפים: כמה תרמו לקמפיין 56 הכוללים

הציבור הכניס את היד לכיס: קמפיין 'יבנה וחכמיה' למען הכוללים הקטנים שהצליח להשיג 11,229,046 שקל מ 29,646 תורמים מישראל והעולם. 'בחדרי חרדים' מאחורי הקלעים של התרומות, מהכין הגיעו הסכומים וכמה תרמו בלייקווד?

המספרים נחשפים: כמה תרמו לקמפיין 56 הכוללים
כנס למען המגבית צילום: באדיבות המצלם

השבוע הסתיים קמפיין 'יבנה וחכמיה' שנועד לאפשר ל'כוללים' הקטנים לגייס כסף עבור ציבור האברכים הלומדים בהם.

הקמפיין שזכה לתמיכת גדולי ישראל בראשות שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הצליח לשבור את תקרת הזכוכית של תחזית הגיוס ובמאמץ משותף הצליח להתרים למעלה מ-11 מיליון שקלים.

בקמפיין השתתפו 56 כוללים ולראשונה התרימו האברכים עצמם בקמפיין משותף את הציבור הרחב.

מניתוח הקמפיין עולה כי מדובר בהצלחה גדולה: על פי דו"ח הסיכום של חברת צ'רידי שביצעה את הקמפיין, הכסף שהגיע דרך קבוצות מתרימים עמד על 10,632,725 שקל בעוד הכסף שהגיע ללא קבוצות עמד על 235,070 שקל.

הקמפיין נערך במשך שבוע כאשר היום האחרון היה המשמעותי והגבוה ביותר עם גיוס של 3,096,062 ש"ח.

גם הציבור החרדי בחו"ל לא נשאר אדיש לקמפיין. תושבי לייקווד בניו ג'רזי תרמו 68,815 שקל, תושבי ברוקלין תרמו 48,121 שקל, תושבי ניו יורק הכניסו את היד לכיסם עם 33,652 ותושבי רעננה עמדו על 22,252 שקל.

אגב, רוב הכסף בקמפיין הגיע מהציבור הרחב במזומן ועמד על 1,824,058 שח.

בקטגוריית ההתפלגות לפי תרומות עולה כי התורמים שתרמו בממוצע בין 1000 ל- 5000 שקל הביאו את מספר התרומות הגבוה ביותר עם תוצאה של 4,140,740 שקל.

מנכ"ל חברת צ'רידי, שי צ'רבינסקי, אמר כי הפיילוט הוכיח את עצמו מעל ומעבר. "צ'רידי לקחה על עצמה סיכון גדול במינימום עלויות, על מנת להוכיח את מתכונת הקמפיין המשותף והידע שנצבר בחברה לכוללים הקטנים, והתוצאות מדברות בעד עצמן. 29,646 תורמים הצביעו בכיס עבור ציבור האברכים". צ'רבינסקי הוסיף כי בעקבות ההצלחה פנו ראשי כוללים רבים על מנת לבצע קמפיין 'יבנה וחכמיה 2'.

רשת כוללים קמפיין התרמה יבנה וחכמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד