כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לייבל'ה במהדורה השבועית

כשראש העיר הציל את הרופא של גדולי ישראל

ובמהדורת הנייעס השבועית: עלייה לרגל של פוליטיקאים לוולדורף היוקרתי; הנס של לייבל'ה בדרך להילולת ה'בבא סאלי' - והמכשיר ה'מוגן' של נתיב ששמר עליו; ראש העיר שהציל את הרופא של גדולי ישראל עם כבלים; ומה היה ביומולדת 40 של איש העסקים מפתח תקווה? 

כשראש העיר הציל את הרופא של גדולי ישראל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לאחר שלייבל'ה נדבק בשפעת עולם הישיבות המדבקת (לא אומיקרון) הוא מיהר לנוסע להילולת ה'בבא סאלי' שנחגגה במוסדות 'כנסת ישראל' במבשרת ציון.

לייבל'ה שידוע כמי שנוסע רק בתחבורה ציבורית באופן עקרוני, מיהר לאוטובוס כהרגלו, אך כשהחל לרוץ ל"ע נתקע בעמוד המורה על בוא האוטובוס. מעוצמת המכה, לייבל'ה נפל עם כל משקלו בין גלגלי האוטובוס למדרכה, אך הפלא ופלא, הנס הגדול היה שהמכשיר של 'נתיב' המוגן שמר על לייבל'ה, אך באותה העת המכשיר גם סיים את תפקידו בעולם, לאחר שפלג גופו העליון של המסך הלך לעולמו. לייבל'ה לא ידע את נפשו. כיצד יסתדר בלי מכשיר? אך הינדל'ה פתרה את הבעיה ולייבל'ה החל להשתמש במכשיר של רעייתו.  

למחרת מיהר לייבל'ה לרכוש מכשיר חדש מבית 'נתיב', וברחוב האודם בפתח תקווה קיבל שירות מטורף ממנהל המכירות צביקה גולדמן, לצד עזרה מהסמנכ"ל ישראל רוטמן. לייבל'ה שילם ממיטב כספו על המכשיר והמשיך לדרכו מרוצה מהשירות הנפלא ובליבו תקווה שלא יקרו לו תאונות מסוג הזה.

בין לבין התהלך לייבל'ה ברחובות בני ברק ולאחר תפילת הנץ בבית הכנסת נחלת משה ראה לייבל'ה מחזה לא שגרתי: ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין המכהן גם כראש כולל ומחזיק תורה נראה כראשון מתנדבי 'ידידים' מעביר כבלים לרכבו של הרופא של גדולי ישראל ד"ר משולם הרט.

לייבל'ה מיהר לתעד שלב אחר שלב את ראש העיר בכבודו ובעצמו ללא משרתים ועוזרים ורלשי"ם לוקח כבלים ועוזר להתניע את רכבו של הרופא. לייבל'ה שמע את רובינשטיין אומר להרט: "זה פעם ראשונה שאני עושה כזה דבר". והרופא מצידו אמר "הצלת אותי".

ומבני ברק עובר לייבל'ה למלון היוקרתי וולדורף אסטוריה בירושלים, שם ראה את ח"כ דודי אמסלם בסיומה של שבת מרוממת במיוחד, יוצא אל החורף הירושלמי עם חולצה קצרה לרכבו שהמתין לו.

לאחר שלייבל'ה נכנס להתחמם בלובי של המלון, ראה את ח"כ עמיחי שיקלי שזכור לטוב לכל מחנה הימין כשהוא יושב לפגישה בלובי.

ומי שנדבק בזן האומיקרון, קורונה / שפעת עולם הישיבות בגל החמישי, הוא העיתונאי ארי קלמן. קצין הכנסת מיהר לדווח על כך במייל ששיגר לכל באי הבניין ונתן לקלמן את השם "אריק", שם שלייבל'ה שוקל לאמץ.

מי שבא בקרבתו של קלמן שבוע קודם לכן תוך שמירת מרחק כנדרש בחוק, הוא ראש הממשלה בפועל מנסור עבאס שיצא עם אריק לפגישה במעלית תוך כדי עטיית מסכת ושמירת מרחק, כפי ההנחיות המחמירות של מועצת השורא.

ללייבל'ה הגיעה השבוע תמונה מבית קפה בגבעת שמואל, שם נצפו לקפה באחד הערבים, האיש והצבע הכתום העיתונאי יהודה שלזינגר עם מנכ"ל החברה הכלכלית בבני ברק שלומי פולק. את לייבל'ה מעניין מאוד על מה הייתה השיחה.

בהילולת ה'בבא סאלי' שנערכה בעיר אלעד ראה לייבל'ה את השדרן דוד חכם, (בדיקות קורונה) יחד עם ראש העיר ישראל פרוש שמחים ומאושרים. 

השחקן גולן אזולאי נצפה במז'יבוז' שבאוקראינה ליד ציון הבעל שם הקדוש, לייבל'ה שאל את השחקן מה מעשיו והשיב כי הוא נמצא במסגרת מסע 'בהיכלי החסידות' השישי בראשות הגרמ"מ פומרנץ ראש מתיבתא "עוז והדר".

השבוע הגיע לייבל'ה ליומולדת הפתעה לאיש העסקים הפתח תקוואי ברוך שטרן. את היומולדת ארגנה בהפתעה רעייתו, אשת האברך, והמקום שנבחר הוא 'החשמונאים 7' מסעדת השף של חיים בלוך. לייבל'ה שהגיע באיחור אופנתי מרשים, הספיק לאכול מכל מה שהיה במקום. לייבל'ה מעולם לא טעם אסאדו ופטה כבד כמו שרק בלוך יודע להכין.

מי שעשה את הערב היה הקבלן הצעיר ישראל פלדמן שדפק עוגה מרשימה לפניו של שטרן שהגיע לגיל 40 בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה לא יכול שלא לשתף את הדאגה של האיש והצחוק חנוך דאום על העיתונאי יאיר שרקי.

מנכ"ל עיתון 'המבשר' משה פרוש כובד השבוע בכיבוד בברית לבנו של הרב אלעזר מרדכי גולדברג זצ"ל, מהרוגי מירון, שרעייתו שתחי' עובדת שנים בעיתון 'המבשר' ופרוש התגייס בכל כוחו וגייס 120 אלף שקל. לייבל'ה מאחל מזל טוב לכל המשפחה.

בתיעוד שהגיע ללייבל'ה משמחת שבע ברכות שערכה סיעת יהודה התורה בפתח תקווה, לרגל שמחת נישואי בנו של ח"כ לשעבר אליהו ברוכי, נראו ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין בסוד שיח עם היועץ החרדי אליהו ארנד. לייבל'ה ניסה להאזין לשיחה ללא הצלחה. גם שמשון פרג מבכירי החינוך העצמאי וקופת חולים מאוחדת לא הסכים לנדב פרטים. 

באותה השמחה מחוץ למקום ראה לייבל'ה את מנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי בסוד שיח עם ראש ישיבת אור ישראל הגאון רבי יגאל רוזן, מדברים על דברים שהם ברומו של עולם מענייני דיומא. 

בירושלים, ראה לייבל'ה את יוסי ריינר, כתב השטח של 'בחדרי',בהפסקת עישון באמצע חתונה בקרית בעלזא שם אין קליטה כידוע. 

לייבלה פגש בקור הירושלמי לאחר ערב רתימה מוצלח, את פנחס ביכלר ואברימי גולדשטיין מ'מלכות', יחד עם המפיק יחיאל לודמיר סוגרים קצוות להפקה גדולה בקיץ.

בנוסף, לייבל'ה שהגיע לחנוך את משרדי "מלכות" החדשים בבני ברק, מצא את החברה הנ"ל יחד עם זאנוויל וינברגר סוגרים פינות אחרונות למסע סיום הש"ס של 'דרשו' ברחבי העולם.

השבוע בפגישה סודית נפגשו המעבד מונה רוזנבלום, עם מנצחי המקהלות בישראל פנחס ביכלר מ"מלכות" ויעקב רוזמרין מ"נרננה". לייבל'ה מביא את התמונה בפרסום ראשון ומבטיח לעדכן בכל התפתחות.

בשיקגו ראה לייבל'ה את הזמיר הנודע שלום למר, מתברך מהרבי מסאסוב שהגיע לביקור במקום.

בכניסה לציון ה'בבא סאלי' בנתיבות פגש לייבל'ה היועץ האסטרטגי גואל ועקנין, מתברך בחמימות מנכד בעל ההילולא האדמו"ר רבי שמעון בוסו. 

את הצלם יעקב כהן, צלם עולם התורה הספרדי ולא רק, ראה לייבל'ה השבוע בהילולת הצדיקים בישיבת 'נהר שלום' כשהוא מתברך בחביבות יתירה מראש הישיבה המקובל רבי בניהו שמואלי. וללייבל'ה זה הזכיר את יעקב כהן צעיר לימים אצל מרן הרב עובדיה זצ"ל.  

השחקן החרדי חיים אליעזר פונפדר מככב בקליפ חסידי ססגוני ומשעשע במיוחד, שייצא בקרוב עם הזמרים מנדי ווייס וסנדי שטיינר. צפו להפתעות.

ואילו יו"ר ארגון 'למענכם' הרב יוסי ערבליך, נשיא הארגון פרופ' יוסף פרס ומנהלת המערך המקצועי הגב' יעל שוע, נפגשו לפגישת עבודה מקצועית עם ד"ר גל גולדשטיין, מנהל המחלקה להמטואונקולגיה ילדים בהדסה עין כרם, בכדי לקדם שיתופי פעולה למען הקהילה.

סגר"ע י-ם ומחזיק תיק משאבי חינוך ישראל קלרמן וסגר"ע י-ם ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל נצפו השבוע בסיור חינוכי ומרגש בבית של הילדים החרדים - 'בית סנהדריה' שבשכונת 'עין כרם' הפועל כבר מעל 100 שנים.

לייבל'ה שולח ברכות לשרוליק שבדרון הידוע כ'שרוליקסים' שהצטרף היום לצוות של שרגי סנדרוביץ בסוכנות המובילה של מנדי גפנר ביטוחים ופיננסים.

האחראי על הדלקת תולדות אהרן בל"ג בעומר במירון, יעקב (קופל) הלר, נצפה השבוע עם אחראי אבטחת חובשים מטעם איחוד הצלה במירון אהרל'ה פאמפ. השניים נצפו בחתונת ביתו של מנהל מרחב אשר ב'איחוד הצלה' הרב ידידיה חזן.

פינת המזל טובים

אחרי ציפייה של ארבע שנים, יד ימינו ומנהל השיעור של המשפיע ר' יענקוש זילברמן, שולם קליין, זכה השבוע בהתרגשות לחבוק בן בכור בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה שולח מזל טוב. השלום זכר יתקיים בביהמ"ד ה"שטיבל החסידי" רח' שאול המלך בירושלים.

ברכת מזל טוב לאלקנה ויסנשטרן יו"ר דגל התורה בקרית אתא וחבר מועצת העיר, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת. בשמחה נטלו חלק כל רבני ונכבדי העיר ואף ראש העיר מר יעקב פרץ נשא נאום מיוחד. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לשמוליק וולף יו"ר ומנכ"ל מפעל 'שיח אמונה' מנאמני בית שר התורה הגר"ח קנייבסקי לרגל שמחת הולדת בתו הראשונה בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה שולח מזל טוב גם לסבא הגדול, הרב רפאל ווולף, נאמן ביתו הקרוב ומעתיק שמועתו של מרן הרב שך זצ"ל עשרות בשנים.

ברכת מזל טוב לעסקן הדגול של שיקגו החרדית, הרב יששכר יהודה (שוכי) אהרמן לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לבן ציון נורדמן מייסד ומנכ"ל מרכזי החינוך "מדעים ויהדות" חדרה-תל אביב, חבר מועצת העיר חדרה לרגל שמחת נישואי בנו ביום שני בשבוע הבא.

ברכת מזל טוב לעסקן ישראל אהרן בוקשפן, לרגל שמחת נישואי בתו בשבוע הבא בעיר ביתר.

ברכת מזל טוב לדניאל פרץ ממערכת 'דרך המלך' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד