י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קריסת מערך הבדיקות

דרישה: לסבסד את בדיקות האנטיגן

חברי הקואליציה קוראים לחלק בדיקות אנטיגן ביתיות בחינם, או על כל פנים לסבסדן – זאת כדי להפחית את הנטל הכלכלי הנדרש מהמדיניות החדשה של מתווה הבדיקות

דרישה: לסבסד את בדיקות האנטיגן
מתחם בדיקות קורונה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שבוע לתוך מחדל הבדיקות שקרס לגמרי בעקבות הזינוק התחלואה, מאז יום שישי נכנס לתוקף השינויים בתנאי הבדיקות כך שרוב הישראלים נבדקים בבדיקות אנטיגן ביתיות בתשלום עצמי שבקושי וניתן למצוא בנקודות המכירה.

הבוקר, הזעם כנגד הממשלה מגיע לשיאים, כאשר כמעט אין בית בו לא נמצא חולה מאומת או מי שנדרש לבדיקה כדי לצאת מבידוד, אלא שלא ניתן למצוא בדיקות בשווקים, במקביל למחיר היקר אחרי שעד כה הבדיקות היו במימון המדינה או קופת החולים.

שרי מפלגת העבודה קראו לסבסד את הבדיקות הביתיות, "לא ייתכן כי ממשלת ישראל תדרוש מהאזרחים והאזרחיות לעמוד במתווה בדיקות ובידוד כשנטל ההוצאות והעלויות הכרוכות בכך ייפול עליהם ועליהן", נמסר.

שרי מפלגת העבודה קראו לממשלה, "לסבסד ולפעול להפחתת עלויות הבדיקות, וליצירת מתווה בדיקות הוגן לציבור וכן לחזור לאפשר את מתווה בדיקות PCR שהופעל יחד עם צה"ל בגלים הקודמים".

גם חבר הכנסת אורי מקלב קרא בדיון ועדת החוקה הבוקר ודרש מהממשלה לפעול בנושא, "אנחנו רואים מחסור חמור בערכות הבדיקות בבתי המרקחת בארץ, מעבר לכך שערכות הבדיקות עולות מחיר לא מבוטל וזה דבר המכביד את ההוצאה למשפחות במיוחד משפחות הצריכות בדיקות רבות".

עוד הוסיף מקלב ותקף "המדינה העבירה את הבדיקות מקופות החולים לאזרחים כי המעבדות לא יכלו להשתלט על גל התחלואה הזה, אך למה נדרש שישלמו גם את העלות של הבדיקה?!".

נציין כי ביום שלישי הקרוב יתכנס קבינט הקורונה אחרי שלושה שבועות הוא לא כונס כדי לדון בזינוק בתחלואה ובחינת המשך הצעדים, בהם קיצור הבידוד למאומתים מעשרה ימים לשבוע בלבד.

בדיקת אנטיגן העבודה סבסוד אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד