י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל העומס החריף

ראש המועצה לממשלה: "תנו לנו אחריות למערך הבדיקות"

בעקבות התורים הארוכים במתחמי בדיקות הקורונה, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ קורא הבוקר לממשלה לאפשר לרשויות המקומיות לקחת אחריות. "אנחנו נדע לעשות זאת ולתת שירות לתושבים"

ראש המועצה לממשלה: "תנו לנו אחריות למערך הבדיקות"
מתחם בדיקות קורונה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בעקבות תורי הענק בימים האחרונים אשר מקשים על הציבור להיבדק, קרא הבוקר (ראשון) ראש מועצת בנימין ישראל גנץ לשרי הממשלה ולמשרד הבריאות להעביר לרשויות המקומיות את האחריות להפעלת וניהול מערך בדיקות הקורונה.

הוא מתח ביקורת על המצב הנוכחי ואמר כי "ככה לא מנהלים מגיפה, וככה לא מובילים אזרחים". הוא הציע כי הוא ייקח אחריות על מתחמי הבדיקות בבנימין כדי שלתושבים יהיה שירות נאות ובזמן סביר "אני קורא לה לתת לנו, הרשויות המקומיות המעוניינות בכך את המנדט להקים מערך מתחמי בדיקות".

"לא צריך הרבה לשם כך: ספקו ערכות, ציוד מגן, עלות עובדים, וסכום קטן אם צריך לשכירות מבנה. המועצה מעמידה את המבנים שלה ללא עלות ותמשיך כך" אמר גנץ. בנוסף, הוא הדגיש שאינו מבקש תקציב עודף מעבר לעלויות הישירות.

לדבריו, הוא סבור שהוא אינו מתערב במדיניות הבריאותית וכמועצה הוא מיישר קו עם ההנחיות, אך במקביל צריך להעמיד כלים המתאימים למדיניות. "כמועצה אנו רוצים לתת שירות לתושבים, רוצים שמי שמאומת לא ידביק אחרים ורוצים שאנשים יוכלו לעבוד ולא לנהל את שגרת יומם סביב המתנה לבדיקה פשוטה".

"כשהממשלה לא מאפשרת לעשות זאת היא גורמת לאנשים לעמוד בתורים לא נורמליים, מה שגורם לאבדן שעות עבודה, לעוגמת נפש ולמצב בו אנשים שצריכים להיבדק פשוט מוותרים על התהליך המפרך".

ראש מועצת בנימין ציין כי "ידענו להוביל ולהיות ראשונים לאורך השנתיים האחרונות לפעמים הרבה לפני משרדי הממשלה. כדאי לכם לנסות. זה יפנה אתכם במשרד הבריאות ובשאר המשרדים להתמקד במה שאתם טובים בו".

המועצה האזורית בנימין זכתה בשנה שעברה להוקרה מנשיא המדינה רובי ריבלין על הצטיינותה בניהול משבר הקורונה. בשעתו גם שר הבריאות ובכירי משרדו באו ללמוד את המודל שהקימה מועצת בנימין.

קורונה אומיקרון בדיקת קורונה בדיקת אנטיגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד