י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
'עקצו' קשישים ובעלי מוגבלויות

הסתתרו בעיר החרדית: כך נעצרו החשודים ברשת ההונאה

שישה תושבי הצפון נעצרו בחשד שהונו למעלה מ-150 אזרחים בסכומי כסף גדולים | החשודים, שחלקם הסתתרו בדירת מסתור בעיר בני ברק, סירבו לפתוח את הדלת וניסו להיפטר מהטלפונים הניידים | בין הקורבנות: קשישים, בעלי מוגבלויות ואנשים במצוקה כלכלית | כך פעלה השיטה

הסתתרו בעיר החרדית: כך נעצרו החשודים ברשת ההונאה
מעצר החשודים צילום: דוברות המשטרה

שוטרי מחוז צפון עצרו 6 חשודים בחשד שהונו למעלה מ-150 אזרחים בסכומים של 2,000 עד 300,000 ש"ח כל אחד. בין החשודים, צעירה תושבת עפולה ותושבי הכפרים נחף, ראמה ובענה.

החקירה הסמויה מפתחה במחלק הונאה של מחוז צפון, בשילוב חוקרים מטעם חברת אשראי, זאת בעקבות תלונות רבות של קורבנו על כך שהונו ורימו אותם.

המעצרים בוצעו לאחר פעילות חקירה ממושכת שנערכה אחר המעורבים במהלכה חשפו חוקרי המשטרה של מחוז הצפון את זהותם האמיתית של החשודים, אשר חלקם הסתתרו בדירת מסתור בעיר בני ברק. החשודים ששהו בדירת המסתור הופתעו מהגעת השוטרים לדירתם, סירבו לפתוח את דלת הדירה ותוך כדי ניסו להיפטר מהטלפונים הניידים אך נתפסו על חם לאחר שהבלשים פרצו את דלת הדירה.

מחקירת המשטרה עלה כי החשודים התחזו לנציגים של עסקים וחברות כגון פון-מרקט, פסגות, אקס פיננסים ומיטב דש, ופיתו את הקורבנות להעביר להם כספים לטובת פעילות השקעה או הלוואות או לצורכי רכישת מכשירי טלפונים ניידים. עוד עלה מהחקירה כי החשודים השתמשו בפרטים של חלק מהקורבנות לצורך מרמה של קורבנות אחרים והפכו אותם לחשודים.

על פי חומרי החקירה, החשודים קיבלו במרמה מהקורבנות למעלה ממיליון ש"ח. בין הקורבנות: קשישים, אנשים בעלי מוגבלויות ואנשים במצוקה כלכלית או מיעוטי יכולת. אחד העצורים אף חשוד באיומים על העיתונאי חיים אתגר בעקבות תחקיר שעשה על חלק ממעשי ההונאה.

במסגרת המעצרים נתפסו 59,000 ש"ח ו-31,000 דולר, כרטיס אשראי החשוד כגנוב, מכשירי טלפון ניידים ומסמכים רבים. מעצרם של החשודים הוארך בתשעה ימים על ידי בית משפט השלום בטבריה.

הונאה מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד