ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ישיבה ראשונה לאחר הבחירות

חוסר הסכמות: מהומת ענק בפרלמנט העיראקי. צפו

אנרכיה בפרלמנט העיראקי בישיבה הראשונה אחרי הבחירות הסוערות. זקן חברי הפרלמנט, מחמוד אל-משהדאני, נעל אותה ללא הסכמות בין הסיעות ופונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. צפו

חוסר הסכמות: מהומת ענק בפרלמנט העיראקי. צפו
המהומה בפרלמנט העיראקי צילום: רשתות חברתיות עיראקיות

אנרכיה בישיבת הפרלמנט העיראקי, בישיבה הראשונה שנערכה אחרי הבחירות הסוערות באוקטובר שעבר, שתוצאותיהן אושרו רק לאחרונה בידי בית המשפט. הישיבה התקיימה בצל חוסר הסכמות בין הסיעות השונות על בחירת שלושת תפקידי המפתח במדינה – נשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר הפרלמנט, כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

לפי הדיווחים, במהלך הישיבה התגלע וויכוח בין חברי הפרלמנט מטעמו של המטיף השיעי, מוקתדא א-סדר, סיעת הרוב (73 מושבים) לבין מפלגות שיעיות אחרות. זקן חברי הפרלמנט שניהל את הישיבה, מחמוד אל-משהדאני, נעל אותה ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. כלי תקשורת המזוהה עם המיליציות הפרו איראניות בעיראק טוען שהוא הותקף בידי חברי הפרלמנט של סיעתו של המטיף השיעי א-סדר.

הבחירות בעיראק: מחנה פרו איראני הפסיד והחל לאיים

כזכור באוקטובר האחרון, המחנה המזוהה עם המיליציות הפרו איראניות בעיראק זעם בעקבות תוצאות הבחירות שהיו לרעתו. אבו עלי אל-עסכרי, בכיר בגדודי חיזבאללה העיראקי המקורבים לאיראן כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר הבחירות, כי הבחירות הן פעולת ההונאה הגדולה ביותר בהיסטוריה המודרנית נגד העם העיראקי. הוא אף קרא לארגון הגג של המיליציות השיעיות "להתכונן כדי להגן על הישות הקדושה שלהם". המטיף השיעי הבולט, מוקתדא א-סדר, שלא אוהב את המחנה הפרו איראני, זכה ב-73 מושבים בפרלמנט בפער גדול משאר הסיעות (זכה ב-54 מושבים בבחירות הקודמות).

עיראק פרלמנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד