כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גל תחלואה חסר תקדים

מחדל הקורונה > בנט: "מבין את התסכול והבלבול - נצטרך סבלנות"

ראש הממשלה בנט מתייחס לגל החמישי ששובר שיאים מידי יום ואומר כי לפי מידע שהוצג בישיבת הממשלה, בישראל יידבקו בגל הנוכחי בין 2-4 מיליון אזרחים. לדברי בנט: "מבין את הבלבול, את התסכול, ואת השיבוש בשגרת החיים. פועלים להקל, אבל נצטרך סבלנות וכושר עמידה"

מחדל הקורונה > בנט: "מבין את התסכול והבלבול - נצטרך סבלנות"
נפתלי בנט במסיבת עיתונאים צילום: ישי ירושלמי

ראש הממשלה נפתלי בנט מתייחס הערב (ראשון) למחדל הקורונה שמגיע לאור קריסת מערך הבדיקות ומציג את תסריט הממשלה כי בשיא הגל החמישי הנוכחי, שאמור להיות קצר לפי מומחי הרפואה, בין שניים לארבעה מיליון ישראלים יימצאו חיוביים בזן האומיקרון של הקורונה.

"קודם כל", פתח ראש הממשלה את הפוסט בפייסבוק שמחליף מסיבת עיתונאים נוספת, "אני מבין את התסכול וקשוב אליו.
גם לי יש ילדים במערכת החינוך, וגם אנחנו מנסים לתמרן במצב המורכב הזה", שהוא מציין כי "האומיקרון לא דומה לאלפא ולא דומה לדלתא. הוא מדבק בהיקפים שלא הכרנו״, שהוא הציג את מידע שהוצג בישיבת הממשלה ״בישראל, ידבקו בסך הכל בין 2-4 מליון אזרחים בגל הנוכחי".

בנט מציג את יעדי הממשלה לתקופה הקרובה: "לשמור על הכלכלה מתפקדת ככל האפשר, ולהגן על הפגיעים ביותר – המבוגרים, החולים, כל מי שנמצא בסיכון גדול לפתח מחלה קשה ולהגיע לאשפוז בבית החולים; תרופות וחיסונים".

על הביקורת של האזרחים בשל קריסת מערך בדיקות הקורונה, השיב בנט, "כשעומדים בתור קשה לראות את ההצלחות וצעדי ההערכות שעשינו, צעדים חשובים ביותר שיצילו חיים. אני מבין את התסכול, אבל מבקש מכם להיות מודעים גם לזה", כשהוא מסביר כי עם כמות הנדבקים "הבנו שלא נוכל לאפשר לכולם בדיקות PCR. אין מספיק קיבולת במעבדות, התשובות יתעכבו, ובינתיים – האדם עלול להדביק את סביבתו".

עוד הוסיף בנט, "אני קשוב למצוקה, לתורים ולמחיר הגבוה של הבדיקות. בישראל". לדבריו, "האומיקרון הוא לא תופעה יחודית לישראל. הימים הראשונים בתחילתו של כל גל הם קשים ומבלבלים, ודאי במצב שבו מספר המאומתים היומי גדול לאין ערוך מהגלים הקודמים - אני מבין את הבלבול, את התסכול, ואת השיבוש בשגרת החיים. אנחנו פועלים להקל עד כמה שאפשר, אבל כולנו נצטרך סבלנות וכושר עמידה".

גל חמישי נפתלי בנט קורונה בדיקת קורונה אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד