ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
באיגרת לשוטרים

המפכ"ל אחרי הטענות בוועדת החקירה: "אין שחר"

אחרי העדות הקשה שהשמיע כלפיו ראש חטיבת המבצעים במשטרה, שיגר המפכ"ל איגרת לשוטרים והשיב לטענה כי סיכל את קידומו לאחר שהעביר חומרים לוועדת החקירה: "להטענות לפיהן במשטרה מתקבלות החלטות כתוצאה מ"שמועות" הנוגעות לכוונה של קצין זה או אחר להעביר מידע לוועדה - אין כל שחר"

המפכ"ל אחרי הטענות בוועדת החקירה: "אין שחר"
מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, שיגר הערב (ראשון) איגרת לשוטרים בעקבות הטענות שהושמעו כלפיו ע"י תת ניצב שמעון נחמני. בדיון שנערך מוקדם יותר היום בוועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון, העיד תת ניצב שמעון נחמני, ראש חטיבת המבצעים במשטרה. לטענת נחמני, המפכ"ל קובי שבתאי סיכל את קידומו כיוון שהעביר חומרים לוועדת החקירה. "הגעתי לראיון אצל המפכ"ל בסבב תנ"צים, נודע לי כי בכוונתו למנות אותי לסגן באגף סייף", העיד נחמני. "זה הפתיע אותי. הוא שאל אותי במהלך ראיון, 'מדוע העברת חומרים לוועדה?'". בהמשך טען נחמני כי המפכ"ל הפציר לבצע בדיקת פוליגרף.

בהמשך האשים נחמני את שבתאי באחריות לאסון במירון ואמר לחברי הוועדה כי "היה מוטרד מעצם קבלת ההחלטה לפתוח את ההר. "ניסינו להביא את האירוע הזה למגבלות בשיח מול פרופ' נחמן אש. פניתי לראש אג"מ ולמפכ"ל בסיום הדיון, ושבתאי השיב לי: 'אל תדאג, ועדת החקירה עלי'".

תנ"צ שמעון נחמני בוועדת החקירה הבוקר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

באיגרת לשוטרים דחה המפכ"ל את הטענות שהושמעו כלפיו. "מפקדים, שוטרים ולוחמים יקרים. מאז שהחלה ועדת החקירה לאסון מירון במלאכת שמיעת העדויות, ומתוך כבוד והערכה לעבודתה החשובה, נמנעתי מלהתייחס לדיווחים שונים שהתפרסמו באמצעי התקשורת", כתב שבתאי לשוטרים. "יחד עם זאת, ובשל החשש שמא אתם השוטרים מקבלים רושם שגוי מאופן הצגת עבודת המשטרה באמצעי התקשורת, ביקשתי להעביר לכם מסר קצר וברור".

שבתאי הוסיף כי לטענות לפיהן במשטרה מתקבלות החלטות פיקודיות כתוצאה מ"שמועות" הנוגעות לכוונה של קצין זה או אחר להעביר מידע לוועדה - אין כל שחר. "משטרת ישראל בראשותי היא הראשונה שביקשה את הקמת ועדת החקירה הממלכתית. על כל המופיעים בפני הוועדה מוטלת החובה לפעול לקידום האינטרס הלאומי שאסון כזה לא ישנה".

"אני רוצה להדגיש שכל ההליכים במשטרה נעשים בשקיפות מלאה ועל בסיס שיקולים מקצועיים בלבד", הוסיף המפכ"ל. "למשטרה סטנדרט גבוה של ביצוע תוך עמידה על הפקודות והערכים שמייצגים את כולנו. חשוב לי להבהיר בפניכם, שבחינה ובדיקה של התהליכים שהתרחשו בטרם האסון אין בהן בכדי לפגוע בעבודתכם המסורה, הנחושה והמקצועית בכל המשימות, ולאורך כל ימות השנה. אני שב וקורא לכל שוטרי משטרת ישראל לכבד את עבודת הוועדה, ולהמתין לממצאיה. בתקופה מורכבת זו ועם מבט לעבר אתגרי העתיד אני מבקש לחזק את ידכם ולהוקיר את העבודה החשובה שמתבצעת, לילות כימים, בכל רחבי הארץ, למען השמירה על הסדר הציבורי וביטחון אזרחי ישראל".

מפורום משפחות אסון מירון נמסר מוקדם יותר: "עצם התעוזה מצד המפכ"ל להמשיך ולשמש בתפקידו במהלך כל החודשים מאז האסון בו בזמן שהוא עושה הכל בכדי לטאטא מתחת לשטיח את חלקו באחריות למחדלים שהובילו לאסון היא יריקה בפרצוף של המשפחות. המפכ"ל קובי שבתאי חייב להתפטר".

אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד