י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשוב לדעת

אלו הן הבדיקות המהירות שהכי פחות אמינות

דו"ח של המעבדה המרכזית לנגיפים שבחן את יעילותן של 6 בדיקות קורונה מעלה, כי 2 מתוכן התגלו פחות אמינות באופן משמעותי | הבדיקות עדיין משווקות לציבור ומשרד הבריאות לא הוציא הודעה בנושא | במד"א חדלו משימוש בהן לפני שלושה ימים | אלו 2 החברות שיעילותן נמוכה בהרבה 

אלו הן הבדיקות המהירות שהכי פחות אמינות
בדיקת קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל כניסתו של מתווה הבדיקות החדש, לפיו מי מהאוכלוסייה מתחת לגיל 60 שנחשף לחולה מאומת או חווה תסמינים - יבצע בדיקת אנטיגן מהירה ולא PCR, מה שהוביל להתנפלות הציבור על אותן הבדיקות המהירות ברשתות הפארם, בתי המרקחת, מתחמי מד"א וכן הלאה, מתפרסם הערב (ראשון) בערוץ 12, כי בבדיקת המעבדה המרכזית לנגיפים, נבחנו 6 סוגי בדיקות 'אנטיגן' מהירות הנמכרות בישראל, ומתוכן התגלו 2 בדיקות אשר יעילותן בזיהוי הנגיף נמוכה משמעותית מהשאר (פי 10). 

שתי הבדיקות שייכות לחברת 'BD', ו-'סטנדרד'. מהפרסום הערב עולה, כי במוקדי הבדיקות המוסדיות של מד"א המשיכו להשתמש בבדיקות אלו עד לפני 3 ימים, אז החליטו בארגון לחדול משימוש בהם. 

לעת עתה, על אף הדוח החמור של המעבדה המרכזית לנגיפים - משרד הבריאות לא הודיע לציבור על יעילותן הפחותה של בדיקות אלו, והן עדיין משווקות לציבור הרחב. 

בתוך כך, רק הערב דנים במשרד הבריאות באשר לממצאים אלו. 

בתגובה לפרסום הגיבו מטעם BD ישראל כי "חברת BD, חברה אמריקנית בין-לאומית מהמובילות בעולם הדיאגנוסטיקה, עומדת על כך כי אמינות הבדיקות גבוהה גם לזן האומיקרון. הסיבה היחידה שמד"א החליפו את הבדיקות הייתה זמינות המלאי שלנו ולא שום סיבה אחרת.

"הבדיקות של חברת BD עברו תיקוף מלא בישראל בניגוד לבדיקות המיובאות מחברות סיניות לאור מחירן הזול. אנו דורשים לקבל את הפרוטוקולים של הבדיקות שעומדות בניגוד למחקרים ובדיקות שבוצעו במעבדות המובילות בעולם".

קורונה אומיקרון בדיקת קורונה בדיקת אנטיגן משרד הבריאות מדא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד