ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
חשודים בשיבוש מהלכי משפט

בסיום החקירה: הבלשים שתקפו את חיים מזרחי הורחקו מתחנות המשטרה

שלושת הבלשים שהיכו לפי החשד באלימות את הבחור חיים מזרחי ועצרו אותו לשווא בשכונת גאולה בירושלים, נחקרו היום במשך שעות במח"ש ובסיומה הוחלט להרחיקם למשך ארבעה ימים מתחנות המשטרה ונאסר עליהם ליצור קשר עם המעורבים | הם חשודים גם בשיבוש הליכי משפט

בסיום החקירה: הבלשים שתקפו את חיים מזרחי הורחקו מתחנות המשטרה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שלושת הבלשים שלפי החשד עצרו לשווא ותקפו באלימות את הצעיר החרדי חיים מזרחי, שוחררו הערב (ראשון) בתום חקירתם במחלקה לחקירות שוטרים. השלושה, ביניהם קצין משטרה, הורחקו בסיום חקירתם לארבעה ימים מתחנות המשטרה ונאסר עליהם ליצור קשר עם המעורבים בנוגע לחקירה. במח"ש ציינו כי פרט לתקיפת אזרח, נחקרו השוטרים גם בחשד לשיבוש מהלכי משפט.

מזרחי נעצר ביום רביעי האחרון את, במהלך מחאה בשכונת גאולה בירושלים. מזרחי, נזכיר, תועד כשהוא מעיר לבלשים על כך שפגעו ברכב חולף - ונעצר באלימות.

מעצרו של מזרחי מעורר בימים האחרונים מחאה ציבורית רחבה. לפי בני משפחתו, מאז המעצר סובל חיים מכאבים בכל גופו. אתמול, עם צאת השבת, פונה מזרחי לבית החולים פעם נוספת, לאחר שחש ברע. כעבור שעות הוא שוחרר להמשך החלמה בביתו.

חיים מזרחי מגיע להגיש תלונה במח"ש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מייד עם שחרורו ע"י בית המשפט ביום חמישי, הגיש מזרחי תלונה במחלקה לחקירות שוטרים נגד הבלשים שעצרו והכו אותו. במשטרה טענו כי מזרחי קילל קצין משטרה וסירב לעזוב את אזור המחאה למרות דרישת השוטרים. אולם, תיעוד ממצלמות האבטחה הפרוסות באזור מוכיחות כמעט ללא ספק כי למזרחי לא היה כל קשר למחאה והוא נזעק להתריע בפני השוטרים כי פגעו ברכב חולף במהלך נסיעתם.

ביום חמישי הגישה המשטרה לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על החלטת בית משפט השלום, מוקדם יותר באותו, לשחרר את מזרחי ללא תנאים מגבילים. היום, בזמן שהבלשים נחקרים במח"ש, חזרה בה המשטרה מהערר והודיעה לבית המשפט על מחיקתו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "נסיבות מעצרו של צעיר ע״י כוח הבילוש שהוזעק לטיפול בהפרות הסדר נבדקות ע״י מח״ש. ככל שימצא כי מי מהבלשים שהיו במקום פעל שלא כדין - הרי שהנושא יטופל בהתאם".

במשטרה מבקשים להדגיש כי "פעילות כוחות המשטרה נגד הפרות סדר, ונדליזם, איומים ואלימות נגד בעלי העסקים במקום, ובפרט נגד חנויות הסלולאר, תימשך ככל שידרש. המשטרה לא תאפשר הפרת סדר, אלימות וכל ניסיון פגיעה בנפש או ברכוש במהלך מחאות אלו".

המחלקה לחקירת שוטרים חיים מזרחי שיבוש הליכי משפט אלימות שוטרים הכאת עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד