כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"אם אמריקאים יותקפו"

ארה"ב מזהירה את איראן מהשלכות חמורות

ברקע שיחות הגרעין שנמשכות בוינה הבירה, איראן מציינת את יום השנה לחיסולו של קאסם סולימאני ומטילה סנקציות על בכירים בארצות הברית. בתגובה האחרונה מזהירה את איראן מפני השלכות חמורות

ארה"ב מזהירה את איראן מהשלכות חמורות
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

"איראן תתמודד עם השלכות חמורות אם היא תתקוף אמריקאים", כך נמסר מהבית הלבן, כולל פקידים אמריקאים לשעבר שנמצאים תחת סנקציות של טהראן בשל חיסול הגנרל קאסם סולימאני ב-2020.

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר שהסנקציות שהטילה איראן בשבת מגיעות תוך כדי שמיליציות של טהראן ממשיכות לתקוף חיילים אמריקאים במזרח התיכון. "נעבוד עם בעלי בריתנו ושותפינו כדי להרתיע ולהגיב לכל ההתקפות שיבוצעו על ידי איראן", אמר סאליבן בהצהרה.

"אם איראן תתקוף מישהו מהאזרחים שלנו, זה יעמוד בפני השלכות חמורות", הזהיר היועץ. בכירים איראנים פרסמו שוב ושוב איומים לנקום על חיסולו של סולימאני, גנרל כוח קודס שהיה מפעיל הצבא והמודיעין הבכיר של איראן באזור, וארגן והדריך קבוצות מיליטנטיות.

האזהרה של ארה"ב הגיעה בעוד שיחות הגרעין נמשכות בווינה להשבת הסכם הגרעין משנת 2015, שיסיר את הסנקציות האמריקאיות ויגביל את תוכנית הגרעין המתפתחת במהירות של איראן. איראן סירבה לנהל משא ומתן ישיר עם ארצות הברית. משתתפים נוספים בשיחות משמשים כמתווכים.

ארצות הברית איראן ג׳ייק סאליבן קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד