ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
קידוש השם • צפו

ניו יורק: חרדים רבים סייעו למשפחות הקורבנות בשריפה הגדולה

לפחות 19 בני אדם נהרגו בשריפה שפרצה אמש בבניין דירות ברובע ברונקס בניו יורק, מתוכם לפחות תשעה ילדים לצד עשרות פצועים | תושבים חרדים רבים המתגוררים באזור התגייסו במהירות לסייע לנפגעים | מוצרי מזון, טיפוח ומוצרי צריכה בסיסיים נקנו בכמויות וחולקו לנזקקים. צפו

ניו יורק: חרדים רבים סייעו למשפחות הקורבנות בשריפה הגדולה
המתנדבים החרדים צילום: באדיבות המצלם

לאחר השריפה שגבתה את חייהם של 19 בני אדם ביניהם 9 ילדים ברובע ברונקס ביום ראשון, מתנדבי ארגונים חרדיים מרחבי ניו יורק חברו יחד כדי לסייע לקורבנות ולמשפחותיהם, הם חילקו למשפחות הלא יהודיות מזון, מוצרי טיפוח ומוצרים בסיסיים

ארגונים חרדיים 'משביע' וארגון 'השומרים' גרמו לקידוש השם אדיר בניו יורק אחרי שהן היו מהראשונות להקל על הסבל והמצוקה של המשפחות שנפגעו מהטרגדיה הנוראה בשריפה שפרצה אתמול ברובע ברונקס ניו יורק.

מחזה אימה: ילדים נספו בשריפה בניו יורק

עשרות ארגזים של סיוע חרום הובאו על ידי ​​סנדי רפפורט מ'משביע', כולל מסופר מרקט 'בינגו' בבורו פארק, המשלוחים האדירים הועברו עד לברונקס בשיירה של רכבים של ארגון 'השומרים' שהתנדבו להעביר את הכל.

מאות חסרי בית, שביתם נשרף או נהרס ללא יכולת להיכנס אליו, עמדו בתור כדי לקבל פריטים שהם צריכים ללילה כמו מגבות, משחת שיניים, מברשות שיניים, סבון, שמפו ומוצרי טיפוח אחרים.

זמן קצר לאחר מכן הוגש אוכל חם על ידי מתנדבים רבים שחילקו מרק, עוף, אורז ומאכלים נוספים, כדי להקל על הכאב שהם עוברים. כך דווח אתר Yeshiva world news.

המושלת קתי הוכול וראש העיר אריק אדאמס היו במקום וניהלו את האירוע, כולל מפקד קשרי הקהילה של משטרת ניו יורק, ריצ'י טיילור, שהיה במקום ועזר לתאם את חלוקת המזון.

כזכור, אתמול (ראשון) תנור חימום פגום גרם לשריפה ברובע ברונקס ניו יורק, שריפה שמילאה בעשן כבד בניין דירות גבוה, והביאה למותם של 19 בני אדם, כולל תשעה ילדים. זו הייתה השריפה הקטלנית ביותר של ניו יורק מזה שלושה עשורים.

תושבים לכודים שברו חלונות כדי לקבל אוויר והכניסו מגבות רטובות מתחת לדלתות כאשר העשן עלה מדירה בקומה התחתונה שבה החלה השריפה. מספר ילדים נראו צולעים כשהם יצאו מהבתים, לחלק מהמפונים היו פנים מכוסות פיח.

"כבאים מצאו קורבנות בכל קומה", אמר נציב הכבאות דניאל ניגרו. "כמה אנשים לא יכלו לברוח בגלל העשן", עשרות אנשים אושפזו משאיפת עשן קשה, 19 נהרגו כולל תשעה ילדים.

ראש העיר, אריק אדמס, שיבח את הכבאים של ניו יורק על שהמשיכו לבצע חילוץ גם לאחר שמכלי החמצן שלהם אזלו. אדם אחד שחולץ למקום מבטחים אמר שהוא התעלם בתחילה כשאזעקת האש פעלה, ואמר שהוא נהיה רגיל עבורם בגלל אזעקות שווא תכופות במגדל הדירה. תנור חימום פגום גרם לשריפה הנוראה.

תושבים רבים ניסו לברוח אך לא יכלו בגלל העשן הכבד, הם שברו חלונות כדי שייכנס אליהם אויר, תושבת הבניין, סנדרה קלייטון, אמרה לתקשורת המקומית, כי כשראתה את המסדרון מתמלא בעשן שחור ושמעה אנשים צועקים, "צאו צאו החוצה", היא החלה להימלט.

"פשוט רצתי במורד המדרגות כמה שיכולתי אבל אנשים נפלו עליי וצרחו", סיפרה קלייטון מבית חולים בו טופלה בשל שאיפת עשן.

ראש העיר של ניו יורק בזירת האירוע

שריפה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד