כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תם עידן

הבוקר: נהרס הגשר עליו אירע האסון במירון

במסגרת ההיערכות להילולת רשב"י במירון, נהרס הלילה "גשר דב", עליו אירע האסון במירון בו נהרגו 45 אנשים בני אדם | אתמול נועדו חברי ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון עם השר האחראי על הילולת רשב"י תשפ"ב, השר לשירותי דת מתן כהנא, ועם הפרויקטור שמונה מטעמו, ניצב בדימוס צביקי טסלר

הבוקר: נהרס הגשר עליו אירע האסון במירון
פירוק גשר ר דוב צילום: דוברות הרשות לאכיפה במקרקעין

צוותים של הרשות לאכיפה במקרקעין החלו לפרק הלילה (בין ראשון לשני) את "גשר דב", שעליו אירע האסון במירון, בו נהרגו 45 אנשים מבאי ההילולה. מדובר בהריסה שנעשית במסגרת שורה פירוק מבנים ומתקנים שסכינו את חיי המתפללים בהר מירון.

בתיאום עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הוחלט בחודש מאי האחרון כי הרשות תפעל להסרת כלל עבירות הבנייה והמבנים המסוכנים באתר. עד כה, הוסרו 50 מבנים מתוך 73 מבנים שמופו ובכלל זה כל הטריבונות, במות ההדלקה, מעברים וגשרים מסוכנים.

"הרשות לאכיפה מאיצה את פעולות האכיפה על מנת לאפשר תכנון ופיתוח קבע באתר והיערכות סדורה ובטוחה כבר להילולה הקרובה", נמסר.

בתוך כך, אתמול נועדו חברי ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון עם השר האחראי על הילולת רשב"י תשפ"ב, השר לשירותי דת מתן כהנא, ועם הפרויקטור שמונה מטעמו, ניצב בדימוס צביקי טסלר.

השר והפרויקטור ביקשו להיפגש עם חברי הוועדה על מנת לשמוע באופן בלתי אמצעי את התובנות שהצטברו עד כה במסגרת עבודת הוועדה, ושיש ביכולתן לסייע בהיערכות המשרד ליישום המלצות הביניים לקראת ההילולה הקרובה.

המלצות הביניים של הוועדה, אשר הוגשו לראש הממשלה ביום 22.11.21, התמקדו בהיערכות בטוחה להילולת ל"ג בעומר תשפ"ב בלבד וכללו המלצה על מינוי שר אחראי, אשר ימנה גורם ביצועי בעל ידע וניסיון מתאימים, שיארגן את ההילולה תחת הנחייתו ובכפוף להוראותיו. עוד עסקו ההמלצות בשיפור תשתיות והסרת מפגעי בטיחות, ובדרכים והאפשרויות למניעת צפיפות חריגה בהילולה.

אסון מירון תשפ"א פירוק מתן כהנא גשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד