כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ממתינה לאישור חירום

מול הדלתא והאומיקרון: תרופה ישראלית לחולים קשה

חברת 'בונוס ביוגרופ' פנתה למשרד הבריאות בבקשה לקבלת אישור חירום לשימוש בתרופה שפיתחה 'מזנקיור' | בשונה משאר התרופות הקיימות כיום בשוק ומיועדות לחולים במצב קל בלבד, התרופה החדשה מיועדת לחולי קורונה - קשים 

מול הדלתא והאומיקרון: תרופה ישראלית לחולים קשה
מחלקת קורונה צילום: דוד כהן, פלאש 90

חברת הביומד החיפאית, 'בונוס ביוגרופ', חשפה היום (שני) את תוצאות הניסוי הקליני לטיפול בחולי קורונה קשים באמצעות התרופה 'מזנקיור' אותה מייצרת החברה, ועדכנה כי פנתה למשרד הבריאות לקבלת אישור חירום לטובת שימוש מיידי בתרופה.

מדובר בבשורה, עד כה ישנן בישראל שתי תרופות לטיפול בחולי קורונה, של 'פייזר' ושל 'מרק', אך בשונה מהן אשר מיועדות לחולי קורונה במצב קל, התרופה הזו מיועדת דווקא לחולים המוגדרים במצב קשה. החברה הדגישה היום כי היא ערוכה לייצור מיידי של מאות מנות 'מזנקיור'. 

מניסוי שערכה החברה ובו עקבה שלושים ימים אחר 50 חולי קורונה קשים בבתי חולים שונים, עולה, כי התרופה 'מזנקיור' הפחיתה כ-68% מהתמותה של חולי קורונה קשים, בהשוואה לתמותה בקבוצת הביקורת שלא קיבלה את התרופה.

3 חולים בלבד (6%) מבין 50 חולי הקורונה הקשים שטופלו במוצר נפטרו, כתוצאה ממחלת הקורונה או סיבוכיה במהלך הניסוי.  לעומת זאת, נפטרו 19% מבין חולי הקורונה הקשים בקבוצת הביקורת, שלא טופלו במוצר,. 

על פי החברה, למעלה ממחצית חולי הקורונה הקשים שטופלו במוצר שוחררו מאשפוז בבית החולים עד יומיים מתום הטיפול בהם; כרבע (24%) מהחולים שטופלו במזנקיור השתחררו מהאשפוז ביום בו הסתיים הטיפול בהם, ו-40% השתחררו מאשפוז עד יום אחד בלבד מתום הטיפול בהם.

כמו כן, יעילות התרופה איננה מושפעת מהזנים של הנגיף תודות למנגנון הפעולה של התרופה. כעת יש להמתין לאישור משרד הבריאות, שרק לאחריו ניתן יהיה להעניק את התרופה לחולים הנזקקים לו. 

 

קורונה אומיקרון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד