כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
למרות אזהרת ארה"ב

מפקד משמרות המהפכה מאיים שוב בנקמה על החיסול

יממה לאחר שהבית הלבן הזהיר את איראן מפגיעה באמריקאים, מפקד משמרות המהפכה אמר היום, כי "הנקמה על הריגתו של קאסם סולימאני עדיין לא הושלמה"

מפקד משמרות המהפכה מאיים שוב בנקמה על החיסול
חוסיין סלאמי צילום: באדיבות המצלם

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, לא התייחס לאזהרתו של היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן ואמר היום (שני) בטקס בטהראן: "לקחנו חלק בנקמה וחלק ממנה עדיין לא מומש, וכולם בהחלט יודעים זאת, פקידים אמריקאים צריכים לדעת שהם לא יכולים לנהל תוקפנות נגד אומה ולהימנע מנקמה".

ארה"ב מזהירה את איראן מהשלכות חמורות

סולימאני כזכור חוסל בתקיפת מל"ט בבגדד ב-3 בינואר 2020. איראן הגיבה בירי טילים בליסטיים לעבר בסיסים בעיראק שם דנו חיילי ארה"ב. ביום שבת האחרון איראן פרסמה רשימה חדשה של אמריקאים שהיא רואה כאחראים להריגתו של סולימאני, וזאת לאחר שבכירים איראנים הזכירו שוב ושוב על נקמה ביום השנה השני לחיסולו.

סאליבן בהצהרתו אמש הזהיר את טהרן מפני "השלכות חמורות" אם היא תתקוף אמריקאים. "אנחנו נעבוד עם בעלי בריתנו ושותפינו כדי להרתיע ולהגיב לכל התקפות שיגיעו מכיוון איראן", אמר. "אם איראן תתקוף מישהו מהאזרחים שלנו, כולל מישהו מ-51 האנשים שהוזכרו זה יעמוד בפני השלכות חמורות".

סלאמי כאמור לא הזכיר את הצהרתו של סאליבן. למעשה, כלי תקשורת פרו המשטר האיראני שתקו בבוקר יום שני, והתעלמו מאזהרת הבית הלבן. אבל ההערות המפורשות של סלאמי על נקמה נראות כתגובה עקיפה לאזהרה של סאליבן.

ג׳ייק סאליבן קאסם סולימאני איראן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד