י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"השיא עוד לפנינו"

פרויקטור הקורונה פרופ' זרקא מעריך: זה הזמן בו הגל יחל לדעוך

בתדרוך עיתונאים שקיים היום פרויקטור הקורונה, חידד הפרופ' סלמן זרקא את ההנחיות | לדבריו, אם נחשפתם לחולה מאומת ואתם מחוסנים צעירים - תבצעו בדיקה ביתית רק 3 ימים אחרי. אך אם אתם חווים תסמינים - תבצעו בדיקה מיד "ולא לצאת לעבודה ובטח שלא לבית הספר"

פרויקטור הקורונה פרופ' זרקא מעריך: זה הזמן בו הגל יחל לדעוך
בדיקת קורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע תחלואת הקורונה הגואה קיים היום (שני) הפרופ' סלמן זרקא תדרוך עיתונאים בו סיפר כי ההתמודדות מול התחלואה כעת היא בעלת ארבעה מרכיבים: הגנה על אוכלוסייה בסיכון, שמירה על משק חיוני, הרחבת מערך האשפוז ובדיקות הקורונה. 

"לצערי השיא עוד לפנינו", הצהיר זרקא, אך ציין כי תוך 3 עד 5 שבועות ידעך הגל. הפרויקטור קרא להתמיד עם עטיית המסכה וטען כי הפעולה מגנה "מפני הקורונה וכמובן גם מפני השפעת".

בעקבות ההנחיה החדשה היום שהוציא משרד הבריאות, ובו נקרא הציבור שנחשף לחולה מאומת לבצע בדיקת אנטיגן 3 ימים לאחר החשיפה, הבהיר זרקא כי אנשים עם סימפטומים חשוב שכן יבצעו בדיקה מוקדמת, ושימתינו בבית - "ולא לצאת לעבודה ובטח שלא לבית הספר". 

זרקא חזר על כך שיש לשמור בעת הזו על ריחוק פיזי. במיוחד בקרב אוכלוסייה בסיכון, וקרא לאוכלוסייה זו שתמנע מאירועים המוניים גם אם הם מתקיימים תחת התו הירוק, והמליץ עבורם לקבל את החיסון הרביעי.

באשר לשמירה על משק חיוני סיפר, "אנחנו פועלים לבצע בדיקות אנטיגן בתוך המפעלים ומתחמי העבודה עצמם". בנוסף אמר כי בימים הקרובים הבדיקות המהירות ישווקו גם ברשתות המסחר ולא רק ברשתות הפארם. 

"רוצה להעביר מסר לכל האוכלוסייה. כשאנחנו באים במגע עם חולה מאומת, רצוי לבצע בדיקת אנטיגן 3 ימים לאח"כ" אמר זרקא. לדבריו אם מבצעים את בדיקת האנטיגן מיד, הסיכוי שהבדיקה לא תזהה את הנגיף ותצא שלילית הוא גבוה. 

באשר לעניין חיסוניות העדר, טען זרקא בנחרצות: "חייב לומר. אין לנו מדיניות של הדבקה המונית. אין לנו כל מידע על משמעות ההדבקה בטווח הארוך. במיוחד כל מה שקשור לילדים", כאשר הוא מתייחס לנזקים שחלילה עלולים להיות לאחר ההחלמה. 

במענה לביקורת הקשה שמוטחת כל העת במדיניות משרד הבריאות והממשלה שמבצעים שינויים תכופים במדיניות ההתמודדות מול הנגיף ומבלבלים את הציבור, תירץ זרקא: "מאוד חשוב שנעדכן את המדיניות כל פעם שיש לנו מה לעדכן". 

 

 

 

 

 

 

 

קורונה אומיקרון סלמאן זרקא משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד