ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
התחלואה שוברת שיאים וההקלות נמשכות

המומחים הצביעו והחליטו: ימי בידוד המאומתים יקוצרו • הפרטים

מומחי הצט"מ דנו בשאלה, האם להמליץ על קיצור משך תקופת בידודם של המאומתים - והכריעו ברוב גדול שכן | בנוסף, הצביעו המומחים באשר לשאלה האם להרחיב את מעגל הזכאים למתן החיסון הרביעי גם לצעירים | כל הפרטים על ההקלות שנמשכות חרף שיאי התחלואה בישראל

המומחים הצביעו והחליטו: ימי בידוד המאומתים יקוצרו • הפרטים
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות התפשטותו המהירה של וריאנט האומיקרון והכנסתו לבידוד מאות אלפי מאומתים - דבר שהוביל לפגיעה קשה במשק, נדרשו היום (שני) חברי הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) להכריע, האם להמליץ למנכ"ל משרד הבריאות לקצר עבור המאומתים את ימי הבידוד. 

מרבית מומחים (70%) שהם 37, הצביעו בעד קיצור הבידוד עבור מאומתים מ-10 ימים ל-7. החלטה זו לא תקפה עבור מאומתים אשר חווים תסמינים בסיום בסיום התקופה. ההחלטה הסופית תתקבל ככל הנראה בימים הקרובים ע"י מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש. 

חברי הצט"מ נדרשו להצביע גם באשר לשאלה האם יש להרחיב את מתן החיסון הרביעי לאוכלוסיה צעירה מ-60, ומרבית המומחים (81%) הכריעו שלא להמליץ על כך בשלב זה.

באשר להנחיה שהתקבלה הבוקר ע"י משרד הבריאות, לפיה יש לדגום את בדיקות האנטיגן דרך הלוע כדי לקבל תוצאה אמינה יותר, הכריעו חברי הצט"מ ברוב מכריע של 94% בעד ההחלטה של משרד הבריאות. 

קורונה אומיקרון משרד הבריאות נחמן אש בדיקת קורונה בדיקת אנטיגן חיסון רביעי בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד